• vampyria2

Är Loke ett elakt namn att ge sitt barn?

Vi har döpt vår son till Loke och har fått jätte många kommentarer om det tex. att vi skulle vara rasister, att man kan ju lika gärna döpa sitt barn till Satan m.m Är det verkligen ett så hemskt namn?

• Svar på tråden Är Loke ett elakt namn att ge sitt barn?
  • lillagryn2

Det är väl ett utmärkt namn?

• sakoline

Jo lite. Om man bryr sig om betydelsen.

• Klimax

Det är SKITFINT och jättetufft och asagudarna står knappast för nåt rasistikt... Möjligen patriotiskt men det är inte samma sak.

• monsterlilja

Nej, det är ett fint namn. Hade jag ensam fått bestämma hade vår lille Dante hetat Loke ;) Men nu var vi ju två om beslutet hehe.

Finns ju de som heter Adolf, betyder ju inte att man ser den personen som nazist...

Grattis till er Loke :)

• Modin

Tycker de är ett jätte fint namn.. :) Vår dotter skulle heta de om de va en pojk men de blev en Saga och nu vänar ja en pojke men valde tyvärr ett annat namn nu men de blir LOke i andra namn iallafall :)

• Goliz

Jag tycker att det är ett urgulligt namn. Bry dig inte om dumt folk som säger en massa.Skrattande

• vampyria2
    monsterlilja skrev 2008-03-03 22:29:18 följande:
    Nej, det är ett fint namn. Hade jag ensam fått bestämma hade vår lille Dante hetat Loke ;) Men nu var vi ju två om beslutet hehe.Finns ju de som heter Adolf, betyder ju inte att man ser den personen som nazist...Grattis till er Loke :)
    Haha och vår Loke hade hetat Dante om jag hade fått bestämma
  • n00bmamman

Det finns en helt fantastisk svensk singer/songwriter som heter Loke. Och det är ett coolt namn.

• vampyria2

Jag blir bara så förvånad för för mig har Loke aldrig varit ett namn med negativ klang, visst jag vet ju att det är en halv gud och en som inte var så snäll men för mig är det där bara sagor

Svar på tråden Är Loke ett elakt namn att ge sitt barn?