• Camillae

Behöver tips, jag ska hitta på roliga saker på bröllopet

Jag har fått ett uppdrag av min tjej kompis att vara en Toastmaster
    eller som hon sa det - en rolig människa 
    hon tycker att jag är bra på att hitta på roliga /bra saker 

men nu vill jag ha lite tips vad jag kan hitta på ,och om det är något viktigt jag bör tänka på  

• Svar på tråden Behöver tips, jag ska hitta på roliga saker på bröllopet
  • V N

Gör en "månadslåda."
    Skriv ned 12 händelser ("Bjud bröllopsparet på middag i juni/Tvätta parets motorcykel i maj/Ta med paret på en picknick i juli/Hjälp paret att tvätta alla fönster i april........)
    och låt sen några utvalda gäster dra en lapp i lådan under middagen.

En flickas jumper sitter rätt när männen inte längre kan dra efter andan.
  • Lila1
    V N skrev 2008-03-04 10:57:39 följande:
    Gör en "månadslåda."Skriv ned 12 händelser ("Bjud bröllopsparet på middag i juni/Tvätta parets motorcykel i maj/Ta med paret på en picknick i juli/Hjälp paret att tvätta alla fönster i april........)och låt sen några utvalda gäster dra en lapp i lådan under middagen.
    Så gjorde vår toastmaster. Skitkul!

Sen så tyckte han att alla brudens ex skulle lämna tillbaka deras nycklar. Och så reste sig en skara killar sig upp en efter en och lämnade över sina nycklar till mig och tackade så mycket för lånet. På varje nyckel så satt det ett litet snöre med att litet hjärta där det stod typ "Sötnos", "Hjärtat" osv.
    Sist efterlyser toastmastern nycklar hem till brudgummen och efter en lång stund reste sig hans mamma upp och lämnade över en nyckel som det stod "mammas pojke" på. 

Och så hade vi skoleken, men det kanske du vet vad det är.

Han gjorde också iordning festhäftena efter våra önskemål MEN med en lite överaskning i.
    Sist i allas blad utom vårt så hade han lagt in text om oss till låten "Proms" och en uppmaning att alla skulle ställa sig upp på sina stolar. Så mot slutet av middagen satte han igång låten på stereon och sprang omkring som en tok och delade ut serpentiner, svenska flaggor och tutor på alla bord och alla sjöng med och tutade och hade sig.

Han och många andra hade så mycket roligt för sig. Det var så ooootroligt kul!!!

För att få allas uppmärksamhet hade han en liten "portierplinga"
  • Legolina

ett bröllop jag var på hade toastmastern skrivit fyndiga rim inför varje annonsering av skålar/tal.

Kul

• Tomtarna

Vår toastrmaster skickade ut mig och två av mina bästa kompisar i hallen och satte upp ett lakan med tre hål i.
    De sa till min man att han skulle pussa alla tre munnarna och avgöra vem som var hans fru. Han pussade och "valde".
    När de tog ner lakanet för att titta om han valt rätt stod tre av hans (kill-)kompisar där. Jag och mina kompisar hade stått bakom hela tiden.
    Otroligt uppskattat! Se bara till att du väljer välrakade kompisar

En variant på månadslådan är att skriva 12 vykort klara med inbjudningar (adresserade & frankerade). Sen får gästerna tävla om att vinna dem. T.ex. låt alla män passera framför brudparet så får brudparet välja vem som har snyggast slips. Han får månad nr 1. Andra tävlingar:
    Vem har: flest barn, äldst bil, längst hår, flest djur. Vem bor längst bort osv
    Lycka till

• Zimlis

När vi va på bröllop så fick vi uppmaningen att om man började klinga i glasen så skulle brudparet kyssa varandra och om man klingade i glasen OCH stampade fötterna i golvet så skulle brudparet ställa sej på stolarna och kyssa varandra

Skitkul (och brudparet fick motion)

Sen en annan lek där man drog ut ett antal stolar på dansgolvet (på rad) och så fick männen hoppa upp på dem och dra upp byxbenen - sen skulle bruden känna (med förbundna ögon) om hon hittade sin mans ben

• Tomtarna

På ett bröllop vi var började toastmastern med att läsa ett telegram i stil med;
    "Kära brudpar, vi vill skicka de varmaste gratulationer på er stora dag. Tyvärr blev vi ju inte bjudna men er toastmaster kan nog inviga festen ändå. Hälsningar från Kung KarlGustav och Silvia. PS vi skickar med nödvändig utrustning för invigningen"

Toastmastern tittade i kuvertet och tog upp en stor sax. Tittade sig omkring och frågade toastmadame om hon visste vad han skulle klippa, sen kastade han sig fram och klippte av slipsen för brudens pappa. De hade avtalat innan så pappan hade hunnit ta på sig en annan slips efter kyrkan och han hade dessutom satt något framåtlutad så att slipsen var lätt att få tag i. Mycket uppskattat!

Du kan dela ut en lapp till var och en och låta dem skriva sina bästa äktenskapstips till brudparet. Sätt sen in lapparna i ett album.

Ett alternativ är att låta gästerna skriva vad de tror att brudparet gör om 10 år. Lägg lapparna i ett kassaskrin och lås detta. Ge skrinet och nyckel till brudparet och låt dem öppna på sin 10-åriga bröllopsdag

• Springsteen

Var inget bröllop vi var på och de beror ju på hur man sitter... Men en fest vi var på så satt vi alla vid olika bord och varje bord fick ett papper med uppgifter som de skulle göra o sen få poäng för.. Ex om ena bordet sa skål så skulle andra bordet springa runt bordet... ett bord skulle göra vågen på ett annat kommando osv... Alla bord skulle sjunga en sång för värdinnan, berätta en rolig historia, osv... Det var ju bordsplacering så det var genomtänkt att de fanns någon som var talför vid varje bord och som kunde dra igång alla andra...

vinnande bord fick en chokladkartong... det hela var väldigt uppskattat och kul.. o man lärde ju känna sina bordskamrater väl

• TinaElisabeth

om bruden går ut ur lokalen, typ på toa eller så ska alla kvinnor ilokalen skynda sig fram till brudgummen och pussa honom på kinden, liksom passa på medans bruden är borta. Och tvärtom förstås. Skitkul grej! =) Och att klinga i glasen för att de ska pussas,är kul. Om man tycker att de pussas för lite. Pomp and circomstanses(felstavat, skitsamma) som beskrevs här innan med serpentiner och flaggor och konfetti är oxå ett trevligt inslag.

Lägg till några roliga telegram bland de seriösa. Finns att hitta på nätet. Dela ut engångskameror på borden så att gästerna kan få fånga "sin bröloppsfest".
    Att filma gästerna när de berättar gamla minnen eller ger paret äktenskapstips och sen klippa i hop det och göra till en trevlig film efteråt är nog uppskattat.

Svar på tråden Behöver tips, jag ska hitta på roliga saker på bröllopet