Det bor någon i mig!!!
Weeei efter 1:a kuren pergo med dubbeldos så plussade jag nyss på -BMI 3...
OHhhh va kul!
HUr räknar jag ut när det ska vara beräknat till? Min ÄL var senare än dag 13.. den kom dag 20.. hmmm hjäälp!
Weeei efter 1:a kuren pergo med dubbeldos så plussade jag nyss på -BMI 3...
OHhhh va kul!
HUr räknar jag ut när det ska vara beräknat till? Min ÄL var senare än dag 13.. den kom dag 20.. hmmm hjäälp!
Grattis.Hur du räknar kan jag tyvärr inte svara på.Men gratulera kan jag.
Grattis! Vad roligt!!
Hej och stort grattis! Jag tror att de alltid räknar 40 veckor från senaste mensens första dag till en början. Men sen ändras det preliminära datumet flera gånger under graviditeten, och då stämmer det kanske bättre med verkligheten. Men det verkar vara ovanligt att de passar tiden!
Jag har en bok med en tabell i, om du säger när du fick mens senast, så kan jag kolla i den. Du kan ju då välja själv att lägga till en vecka, eftersom du nu vet att äl kom sent.
Jag är själv i 7:e veckan och tror knappt att det är sant. Det blev gjort med ivf och tog sig på första försöket. Så får man ju se hur det går i fortsättningen. Ska på första vul i morgon, för att se om där finns nåt liv. Är lite nervös... och förväntansfull...
Ok tack , men jag åt pergotime för att få ÄL, men böärjade utan mens... men jag vet att jag hade ÄL den 20-21 feb iallfall fast det var ca dag 21 om man nu räknar från pergoknapprandet...
hur gick det ? såg allt bra ut? vad kollar dom så tidigt?
Du kan räkna 38 veckor framåt från din troliga äl-dag för att får fram Bf.
Grattis!
Jaha! Min tabell säger 13-14 november (då räknade jag äl och två veckor tillbaka för att få fram "standardtiden" för mensen) och det stämmer ju precis med Bliglins modell, som var ett enkelt sätt att räkna!
Jo, läkarbesöket gick bra! Där fanns ett litet glin, som var lagom stort och satt på rätt ställe. Hjärtat slog och allt, det är ofattbart på en plutt som är 7,7 m.m!! Man kollar också antal embryon och att det inte är utomkveds. Vid IVF kontrolleras man ganska tidigt i graviditeten, är inte säker på hur tidigt man får göra vul annars.
Grattis!!
Pajama.. Oh vad skönt! Jag har beställt tid till min gyn med för ett ultraljud, jag vill gärna med se att det står rät ttill, men jag får snällt vänta tills den 7 april! Jag är lite smånojjig, ibland känner jag att det känns lite mer på vänster sida.. bli rlivrädd att det ska satt sig fel el något!! Jag ska gifta mig om 2 veckor och vill inte ha några problem innnan dess.. det vore ju katastrof! Men men ... vi får väl se, men hur tidigt ser man om det är ett utomkveds?el känner?
/Zara
Oj, vad roligt att ni ska gifta er så snart!! Vad mycket spännande för er på en gång!
Då den 7 april så lär du vara i v. 8 eller nåt och då ser man absolut om den ligger rätt eller fel och om hjärtat slår! Javisst blir man nojjig!! Har man symtom tror man att de är tecken på nåt galet och har man inga symtom så tror man att det också är fel! Jag förstår precis!
Jag vet inte hur tidigt man känner att det är utomkveds. Men det man känner från magen har jag fattat som att det brukar vara från livmodern som rör sig eller växer, inte från embryot eftersom det fortfarande är så litet. Så din livmoder kanske drar sig åt vänster lite.
Håller tummarna för att allt ska gå bra för er och att den ska hänga kvar! Stort lycka till inför bröllopet!!! Vad underbart att gifta sig och veta att det bor en liten varelse i magen som inte syns ännu!!
Grattis till att ha fått inneboende! Man kan kolla här på FL om man går in under länken gravid till graviditetsuträknaren. Fyller man i när du hade ÄL får man fram följande:
www.familjeliv.se/Gravid/Kalender/graviditetsutrakning.php&year=2008&month=02&day=20&cykel=0&luteal=0&calculate=Ber%E4kna
Kanske stämmer lite iaf!
Lycka till med både mage o bröllop!