Världens yngsta moder
nandoe.bloggagratis.se/2007/10/29/336578-lina-medina/
Herregud
nandoe.bloggagratis.se/2007/10/29/336578-lina-medina/
Herregud
vidrigt!!
Svårt att tro att detta är sant, har läst många artiklar att 12-13 åringar har "gått sönder" nåt fruktansvärt i underlivet när de fött för de är inte mogna att föda än, och hur skulle då en 5 åring klara detta, och VEM FAN har gjort henne med barn.. nä fyy fan va vidrigt.. jag HOPPAS att det inte är sant...!!!
tydligen gjorde de kejsarsnitt på henne, läste det på nån annan länk.
men tyvärr så tror jag faktiskt att det är sant.. det står om det på bl.a wikipedia och ja.. hemskt!
men en 5-åring..
ägglossningen går väl inte igång förens man får sin mens, o det är väl vid 10 års åldern (+ - nåt år)
Flickan hade mens sedan 3-års ålder står det i en av länkarna.
Har läst detta så fruktansvärt. dom anhöll pappa för detta men släpptes för det är tydligen inte han som gjort detta. hon födde sonen med kejsarsnitt och växte upp i tron om att det var hennes bror.
nu har jag läst lite mer om detta. han fick reda på när han var tio att det var hans mamma. sen dog han 40 år i någon sjukdom i benmärgen. nu är hon gift och har fått ett till barn (son)
Har inte läst länkarna, vem som helst fattar att det är påhitt. Ett barn kan inte få mens i tre-års ålder.
Flickan fick inte mens i 3-årsåldern, utan 8 månaders åldern, står det i artikeln jag läste, hon hade någon slas "sjukdom", som gjorde att hon kom i puberteten väldigt tiigt.
och barnet föddes med kejsarsnitt.
I den ena länken står det tt hon fick mens när hon var tre år, men att dom fick den att upphävas i 7 1/2 månad.
I den andra länken står det att hon fick den i 8 månaders ålder.
Två olika historier. Två olika påhitt.
Hon ville ju inte ens svara på vem som var pappan till barnet.
Världens yngsta mamma
Lina Medina, Peru, var bara fem år när hon födde sonen Gerardo med kejsarsnitt 1939. Hennes föräldrar trodde att hon hade en tumör i magen, men när hon undersöktes på sjukhus visade det sig att hon var gravid.
Hennes pappa häktades misstänkt för incest, men släpptes sedan.
Gerardo växte upp i tron att Lina var hans storasyster. Hon har aldrig avslöjat vem som är hans far.
1972 fick Lina Medina sitt andra barn, en pojke.
Fan vad sjukt!
Här finns utförlig information om detta fall:
www.snopes.com/pregnant/medina.asp
vet att jag läste om världens yngsta mormor... en 19-åring (tror jag det var) som fick barn när hon var 9 och sen fick även hennes dotter barn vid 10... dom kom från indien
och det är klart det är möjligt eftersom man menstruerar tidigare i många andra länder och sen finns det ju hormonella fel som kanske dessutom är ärftliga.
shit...!! SJUUUKT!! herregud..
Den här tjejen i denna tråd är väl yngsta som har fött barn, men det är tydligen inte så ovanligt med väldigt unga mödrar enligt denna sida:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_youngest_birth_mothers