• LillaMandarin

Efterkontroll imorgon och fått mensen idag,hur göra??

Jag ska på efterkontroll imorgon, ungefär 2 mån efter förlossningen.
    Men idag har jag fårr min mens!!!!

JAg kan väl inte göra gynundersökning när jag har mens väl?

Eller, hur har ni gjort?

• Svar på tråden Efterkontroll imorgon och fått mensen idag,hur göra??
  • Miiiaaa

Det beror på om du har störtflod eller bara lite mens.

Men nja, det är bäst att göra gynundersökning utan mens.

(jag har jobbat på gyn)

• TuSSen09

jag gjorde VUL påå dag 3 det var inga som helst problem!

• Flickan och kråkan

Alla blödningar fram till v.8 räknas som avslag. Många får en eftersläng, trots uppehåll, runt 6-7 veckor. Säker på att det är mens?

• LillaMandarin

Ja jag antar väl de....e ju inte så trevligt för dem som jobbar.

Men så typiskt då att den skulle komma idag då....men men inte mkt att göra åt.

• The75

Hej
    På min efterkontroll gjorde dom ingen gyn undersökning som tur var för jag hade oxå min mens då och man känner sig inte så fresh just då så jag förstår dej.

• LillaMandarin

hmm mina avslag avtog ju för 3v sedan så jag troro allt att de e mens nu, men de e klart säker e jag ju inte så.
    Men i vilket fall så blöder det juh.

• Nillinsimim

Ska du göra en gyn koll? det gjordes inte för mig, men om du känner att du vill ha en så kan du ju boka om tiden

• Sefyria

Jag hade min efterkontroll i måndags förra veckan, och det gjordes en gynundersökning för att checka livmodern etc. Hade fortfarande lite, lite, lite avslag (födde barn för 8 veckor sen) men det bekymrade inte barnmorskan i mitt fall för det var tänkt att vi skulle sätta spiral på mig.

♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
  • Flickan och kråkan

Jag hade blodigt avslag i bara 1-2 veckor, sedan ingenting. Fick en blödning precis dagarna innan jag skulle på efterkontroll och var helt säker på att det var mens. BM sa att det var jättevanligt att ha ett ordentligt uppehåll och sedan få en eftersläng vid 6-7 veckor. Hon sa också att alla läkare räknar alla blödningar innan v.8 som avslag.

• bizzy

du kan ju ringa dit och säga att du fott mens och froga om de vill att du ska komma iaf eller om du ska boka om. att ha efterkontroll utan gynund. verkar ju meningslöst..vad ska man góra där do? man vill ju att de ska kolla att allt ser ok ut där inne..

• Mårran74

Gjorde heller ingen gynundersökning på efterkontrollen... Vet inte om det spelar någon roll, men... Jag syddes "bara" med två stygn. Om man blivit sydd med fler stygn så kanske de hade velat kolla att allt e som det ska?
    Ring och fråga, "vettja"...

• MinLillaMolntuss

Fick oxå min mens lagom till efter kontrollen. Men dom gjorde ingen undersökning. Gjorde bara det om man kände att det var några besvär. Fråga om vi haft sex efter förlossningen o kände man att det funka så bruka det inte va några problem. Om du vill göra en undersökning, kan du säkert få en ny tid. Jag fick en ny tid för att gå igenom min förlossnings journal.

Hoppas det löser sig!

• LillaMandarin

Nu så har jag bokat en ny tid, min bm tyckte att även om allt känns bra och man inte e sydd där nere så ska man alltid göra en undersökning ändå och kolla livmoder mm. Å det känns ju faktiskt bra...

• lollipop25

på mig gjorde dom gynundersökning båda ggr

• Camilla85

Jag hade också mens när jag var på återbesöket, men jag gjorde ingen gynundersökning. Fick välja vad jag ville.

***Amber 071120***
  • mandolina

Hm, när får man veta att man ska på efterkontroll? Har inte hört något, än, men min dotter blir 6 v imorgon. De sa inget när vi lämnade BB. Vad händer egentligen på denna kontroll? kOllas läkningen?

• storasyster o lillebror

jag har fött 3 barn och bara gjort sån gyn undersökning efter det första barnet. man får själv ringa barnmorskan om en tid till efterkontrollen

man pratar om preventivmedel,hur man får och ev kollar så det dragit ihop sig som det ska .

hur man *mår*ska det stå inte får

Svar på tråden Efterkontroll imorgon och fått mensen idag,hur göra??