När började era barn sova på mage?
Ja, som rubriken lyder. Hur länge behöver de hålla på att sova på rygg?
Ja, som rubriken lyder. Hur länge behöver de hålla på att sova på rygg?
Min dotter började sova på mage när hon var 4 mån. Då vände hon sig själv till mage när hon vi la ner henne i sängen....Vände vi tillbaka henne så vakna hon....Hon är 8 mån nu och sover forfarande bara på mage....
Vid två månader fattade vi att sonen ville sova på mage och lade honom därför på mage.
mina barn har nog legat på magen sen dom var nån månad gammal, märkte direkt att dom sov lugnare då och inte vaknade var 5:e minut och dom vände sig ändå på mage själv väldigt tidigt
oj! och jag som har hållt på och vänt siri till rygg hela tiden i 9 månader... bara för att de säger så på bvc. hon ska få sova på mage i fortsättningen!!
Ja ca 3,5 månad när han vände sig om själv.
Kram
Men säger de inta att när devänder sig om själva är det ingen "fara" längre.?
Bör man ta bort kudden om barnet vill sova på mage? Min son vill gärna sova på mage, men eftersom man hört från bvc att de "ska" sova på rygg och med kudde så gör man ju det.
ta bort kudden om de vill sova på mage
När dom själva vänder sej i sömnen till magen är det ok, mina har fått ligga på sidan eller på rygg tills dom själva har kunnat vända sej.
Min BVC-sköterska sa att det var ingen fara att de sov på rygg från c.a 6 månaders ålder.(då de ofta kan vända sig själva) Vår tös sover sååå gott på magen!
Både min son (2½ år) och dotter (1 månad) har sovit på sidan/mage från start..
Eller vi har provat att lägga dem på rygg med resultatet att de vaknar direkt. På nätterna alltså, på dagarna sov/sover de så gott på rygg.
Dottern får somna in på mitt bröst, sen lägger jag försiktigt ner henne på sidan, gjorde likadant med sonen. Om jag själv vill ha nån sömn öht så är detta enda sättet!
Min son är 7 månader och har de senaste veckorna börjat vända sig över på mage när han sover. Inget jag oroar mig över.