• Trianda

    hackefors porslin *karolin*

    Jag har sedan tonåren samlat på denna servis, hackefors karolin heter den. Har nu fått reda på att den utgått. Det går inte att få tag i dom längre. Vilket gör mig sur
    Jag har nämligen inte hunnit få ihop hela ännu.
    Dvs. koppar, fat + assitter.
    Vet någon vart man kan få tag i dessa? Eller är de kanske någon som har där hemma?
    Blir tokig om jag inte får tag i fler, så länge som jag sparat.
    Hoppas någon kan hjälpa mig eller ha information vart jag kan få tag i dessa. Tack!

  • Svar på tråden hackefors porslin *karolin*
  • Trianda
    Trianda skrev 2008-03-04 10:11:30 följande:
    [citat]
    Jag har sedan tonåren samlat på denna servis, hackefors karolin heter den. Har nu fått reda på att den utgått. Det går inte att få tag i dom längre. Vilket gör mig sur Jag har nämligen inte hunnit få ihop hela ännu.Dvs. koppar, fat + assitter.Vet någon vart man kan få tag i dessa? Eller är de kanske någon som har där hemma?Blir tokig om jag inte får tag i fler, så länge som jag sparat.Hoppas någon kan hjälpa mig eller ha information vart jag kan få tag i dessa. Tack!

    Svara gärna i min inbox!!
  • Halvfemhuset

    Blocket. Säljer massor av Hackefors. Billigt. Svärmor försökte sälja sin och trodde hon skulle få massor av pengar men det är så många som säljer att det inte blev många kronor för henne. Men det är ju goda nyheter för dig!

  • Miew

    Jag samlar också på den jag har alla koppar och fat och assietter, men bara 8 stora tallrikar. Jag vill ju ha hela matservisen också, sååå dåligt att de bara slutade med den...


    Viggo & Grys mamma
  • charlie19

    Hej!
    Jag har en hel massa ouppackat Karolin-porslin. Kaffekoppar m fat, tekoppar, mattallrikar bland annat. Hör av dig om du är intresserad! ceciliaduringer@yahoo.se

    cecilia

  • Reboka
    Hej,

    Jag ser att denna tråd är gammal men jag gör ett försök. Jag har genom åren samlat på denna servis och har köpt delar på annonser för att få min samling komplett. Nu har jag samlat ihop de delar jag har fler än jag behöver av och säljer dem så att någon annan kan få möjlighet att komplettera sin servis.

    Jag har följande delar till försäljning:
    12 kaffekoppar med fat
    12 assietter 17cm
    1 kaffekanna
    1 sockerskål
    1 mjölkkanna
Svar på tråden hackefors porslin *karolin*