• beadis

Jag är så trött på att laga mat...har ni några goda, enkla maträtter att rekommendera?

Jag är en sån där som måste känna mig "sugen" på en viss maträtt för att kunna laga till det...men just nu känns det som om jag inte kommer på ngr maträtter alls...HJÄLP!

• Svar på tråden Jag är så trött på att laga mat...har ni några goda, enkla maträtter att rekommendera?
  • beadis

då ska jag ändå tillägga att jag är utbildad kock så jag borde ju inte ha ngr svårigheter att komma på maträtter att laga...så ni behöver inte nödvändigt vis ha recepten utan mer tips på rätter man kan laga...

• Irme

Hemmagjorda piroger
    Kålpudding
    Tonfiskröra i pitabröd
    Crepes
    Köttfärsbiffar med stuvade gröna bönor
    Mousakka
    Köttfärsgratäng med ananas och jordnötter

• beadis
    Irme skrev 2008-03-04 10:52:19 följande:
    Hemmagjorda pirogerKålpuddingTonfiskröra i pitabrödCrepesKöttfärsbiffar med stuvade gröna bönorMousakkaKöttfärsgratäng med ananas och jordnötter
    Tonfiskröra i pitabröd...mums va gott det lät

Vad har du i?
  • Irme

Tonfisk, creme fraiche (smaksatt eller naturell), rödlök, chilikrydda, majs, grön paprika, ruccola, salt, peppar. Blanda (låt gärna stå ett tag), värm pitabrödet och fyll det med röran.

Men ingredienserna går ju att variera som man vill.

• beadis
    Irme skrev 2008-03-04 11:03:50 följande:
    Tonfisk, creme fraiche (smaksatt eller naturell), rödlök, chilikrydda, majs, grön paprika, ruccola, salt, peppar. Blanda (låt gärna stå ett tag), värm pitabrödet och fyll det med röran.Men ingredienserna går ju att variera som man vill.
    ska nämligen åka o handla mat snart, så det får nog bli en av rätterna...gott det lät
  • henlin
    Irme skrev 2008-03-04 11:03:50 följande:
    Tonfisk, creme fraiche (smaksatt eller naturell), rödlök, chilikrydda, majs, grön paprika, ruccola, salt, peppar. Blanda (låt gärna stå ett tag), värm pitabrödet och fyll det med röran.Men ingredienserna går ju att variera som man vill.
    dET LÄT VERKLIGEN SUPERSMARRIGT OCH BUSENKELT!
  • saknad  längtan

Just nu har jag kokat ris, sedan i stekpannan har jag strimlad kassler, unclebeans såser, rödlök i bitar, så det är snabbt, gott..lite kryddor, curry, paprika, salt, svartpeppar...

nu blev det hela receptet typ, men men,,

Svar på tråden Jag är så trött på att laga mat...har ni några goda, enkla maträtter att rekommendera?