• Hormonermedhumör

    Ni som haft nidblödning - när har ni testat positivt ?

    Hej !

    Till Er som vet att ni är gravida och haft nidblödning:

    När började nidblödningen och hur såg den ut ? Hur länge varade denna ? Längre än ett dygn någon ? Hur skiljde den sig från normal mens i ert fall ? Hade ni någon mensvärk i samband med detta ?

    Ni som haft nidblödning...när testade ni först positivt och fick veta att ni var gravida ?

    När kom era första symtom på graviditet och vilka var dessa ?

    Tacksam för svar !

    Kram Flört

  • Svar på tråden Ni som haft nidblödning - när har ni testat positivt ?
  • Moll

    Jag testade positivt på BIM -5 och fick en nidblödning samma kväll, en ljusrosa-röd rinnig flytning...jag hade symptom redan innan, brösten växte och fick två små bristningar (såna lila grejer). Hade ju lite känningar i nedre delan av magen, men inte som mensvärk då vid nidblödningen - det kom senare.

  • nyfiken och otålig

    Fick på BIM +6 negativt resultat med CB. På kvällen fick jag som bruna flytningar som varade i 5 dagar, mensliknande värk hade jag med. Mensen kom aldrig igång, så jag testade igen på BIM+13 och fick du +!!!

  • Hormonermedhumör
    Svar på #1
    OJ ! För detta är ju konstigt i och med att hcg-hormonet inte ens utsöndras förrän ägget fäster (då nidblödningen kommer). Du måste vara extremt höghormonad...ngn annan förklaring kan jag inte komma på OskyldigFlört !
  • nyfiken och otålig
    Hormonermedhumör skrev 2008-03-04 12:30:27 följande:
    Svar på #1OJ ! För detta är ju konstigt i och med att hcg-hormonet inte ens utsöndras förrän ägget fäster (då nidblödningen kommer). Du måste vara extremt höghormonad...ngn annan förklaring kan jag inte komma på !
    Då är jag tvärtom, eftesom jag inte testade pos förrän BIM+13, tänk vad olika det kan vara?
  • Hormonermedhumör
    Svar på #2
    Låter nästan lite som jag. Jag vet inte när jag hade/har BIM pga oregelbunden mens/äl men tror ca 1-3/3. Den 29/2 på morgonen fick jag först brunt sörja med ytterst lite blod. Sen kom det brunt och mer rött än tidigare för att sen endast vara rött...blödningen kom och gick under 3 dagar. Normalt då jag har mens så har jag ALDRIGT haft brunt med i bilden, när mensen väl kom höll den på med besked konstant i 5 dagar och avstannade sedan. Denna gång var det också konstigt eftersom jag fick normal mensvärk 24-25/2 som sen avstannade helt. Sen när blödningen kom 29/2 satte den igång med besked och varade i ca en dag. Normalt får jag endast mensvärk 1-2 dagar innan mens och sen försvinner den då mensen börjar. FATTAR INGENTING ! Testade igår MINUS men mensen är redan borta efter bara 3 dagar och inte ens den blödningen kan jag kalla normal. Har aldrig haft det så (inte ens i närheten och jag har varit mer stressad mm än jag är nu) och jag fyller 30 år i höst !

    Vad tror du/ni ?
    nyfiken och otålig skrev 2008-03-04 12:22:46 följande:
    Fick på BIM +6 negativt resultat med CB. På kvällen fick jag som bruna flytningar som varade i 5 dagar, mensliknande värk hade jag med. Mensen kom aldrig igång, så jag testade igen på BIM+13 och fick du +!!!
  • Hormonermedhumör
    Svar på #4
    Ja och som sagt OM jag är gravid verkar jag vara som du ! Dock har jag hört talas om folk som inte testat pos förrän i v. 12 trots en mängd tagna (och neg) tester både hemma och hos bm !
    nyfiken och otålig skrev 2008-03-04 12:32:09 följande:
    Då är jag tvärtom, eftesom jag inte testade pos förrän BIM+13, tänk vad olika det kan vara?
  • nyfiken och otålig
    Hormonermedhumör skrev 2008-03-04 12:36:30 följande:
    Svar på #2Låter nästan lite som jag. Jag vet inte när jag hade/har BIM pga oregelbunden mens/äl men tror ca 1-3/3. Den 29/2 på morgonen fick jag först brunt sörja med ytterst lite blod. Sen kom det brunt och mer rött än tidigare för att sen endast vara rött...blödningen kom och gick under 3 dagar. Normalt då jag har mens så har jag ALDRIGT haft brunt med i bilden, när mensen väl kom höll den på med besked konstant i 5 dagar och avstannade sedan. Denna gång var det också konstigt eftersom jag fick normal mensvärk 24-25/2 som sen avstannade helt. Sen när blödningen kom 29/2 satte den igång med besked och varade i ca en dag. Normalt får jag endast mensvärk 1-2 dagar innan mens och sen försvinner den då mensen börjar. FATTAR INGENTING ! Testade igår MINUS men mensen är redan borta efter bara 3 dagar och inte ens den blödningen kan jag kalla normal. Har aldrig haft det så (inte ens i närheten och jag har varit mer stressad mm än jag är nu) och jag fyller 30 år i höst !Vad tror du/ni ?
    Hehe, åldern stämmer ju oxå, fyller 30 i vår
  • mita78

    får man hänga på har bim nångång mellan i går och i morgon men började blöda nu så jag kan inte svara än om det är mensen eller något annat beroende på hur länge det vara. fyller 30 i höst.

  • snorkla
    mita78 skrev 2008-03-14 06:40:11 följande:
    får man hänga på har bim nångång mellan i går och i morgon men började blöda nu så jag kan inte svara än om det är mensen eller något annat beroende på hur länge det vara. fyller 30 i höst.
    Då är det nog mens du har nu eftersom den skulle komma mellan igår eller idag. Men hålla tummarna kan man göra ändå :)

    Jag hade en nidblödning, hoppas jag, för ungefär 1-2 veckor sedan. Bruna flytningar med liiite blod i - inget mer.
Svar på tråden Ni som haft nidblödning - när har ni testat positivt ?