ni som haft JÄTTEONT i ischias-nerven, hur gjorde ni för att lindra smärtan?
Ja, hur gjorde ni? fick ni även ont frampå magen?
Ja, hur gjorde ni? fick ni även ont frampå magen?
Jag vet inte om det är ischiasnerven jag har ont i, jag börjar fundera på om det inte är piriformismuskeln som spökar. Men jag har iaf inte kunnat hitta nåt som lindrar smärtan. Jag har enbart ont i vänster skinka. Från svanskotan genom skinkan typ. Det går inte ner nåt längre ner i benet.
Jag ska till sjukgymnast snart, bm pratar om att hon vill att jag ska få en tensapparat. Den kunde jag även ha med mig till förlossningen sen. Är i v 35. Jag har fått kryckor och rullstol för att kunna ta mig fram. Sen jag fick rullstolen har det blivit lite bättre, eftersom det avlastar när jag inte tvingas stödja på benet så mycket. Nu kan jag gå på toa själv! =)
Har haft ont i skinkan sen innan jul men kunde klara det. Men i förra veckan hände nåt och jag fastnade och varje antydan till förflyttning gjorde att jag tappade andan. Så nåt är det väl som är i kläm ändå.
puffar..
ont höger sida, ner till foten.. hjälper o röra på sig, vetevärmaren, ducha o panodil
om du får ont fram på magen e d inte säkert att d e ischiasnerven som spökar. d kan ju vara foglossning oxå.
tycler du ska gå till läkare o bli undersökt o få remiss till sjukgymnast som kan ge dig olika övningar o hjälpmedel.
Zonterapi funkade för mig......tror inte att man ska göra det om man är gravid dock..
TENS-apparat under hela graviditerna
Min mamma hade jättemycket besvär av ischias, hon fick hjälp hos en naprapat.
Pojkmamma x3 skrev 2008-03-08 22:03:17 följande: