• Juppepuppe

Blöjhink utan behov av speciella påsar?

Har ni något tips på en blöjhink där man inte behöver köpa speciella påsar till?
    Jag vet att man kan köpa en vanlig pedalhink, men om man vill ha en som försluter lite bättre?

• Svar på tråden Blöjhink utan behov av speciella påsar?
  • SaramedM

ett annat bra tips är att "tömma" blöjorna i toan innan
    Så slippe du bajsdoften från pedalhinken

• Juppepuppe

Nja det låter krångligt. Då måste jag tvätta rent och sätta på ny och lägga ner dottern på golvet innan jag kan tömma den gamla i toan. Inte alltid man bara kan släppa ner en korv där heller. Luktar nog ändå efter tvättlappar och det som är kvar i blöjan.

• PitraPi

Jag funderar nog på att köpa soppåsar på rulle och kasta blöja och tvättlappar i den och sen ner i pedalhinken. Får se om det funkar. Min syster lägger blöjorna i en vanlig hundbajspåse och knyter till.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ vi ska bli mamma och pappa BF 24/5 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Miss Lau

Vi har alltid köpt billiga soppåsar på rulle och knytit ihop och slängt efter varje bajsblöja. Garanterat luktfritt vilket inte de dyra specialblöjhinkarna är.

• Juppepuppe

Jo har tänkt på det också, men tycker ärligt talat att det är lite väl illa med tanke på miljön att knyta om efter varje blöja. Men det hjälper nog!

• SaramedM
    Juppepuppe skrev 2008-03-04 13:53:42 följande:
    Jo har tänkt på det också, men tycker ärligt talat att det är lite väl illa med tanke på miljön att knyta om efter varje blöja. Men det hjälper nog!
    Det är ju precis så blöjhinkar funkar också, försluter efter varje blöja
  • Juppepuppe

Ja precis, just därför frågar jag efter en blöjhink som inte gör det. Utan speciella påsar. Jag vill alltså ha en hink med ett lock som sitter bra och som stänger inne det mesta av lukten.

• Miss Lau
    Juppepuppe skrev 2008-03-04 13:53:42 följande:
    Tygblöjor kanske är ett alternativ?
  • Toka2

Vi byter blöjor på bänken i tvättstugan, bredvid diskhon. Under diskhon finns ett skåp. På insidan av skåpet har vi hängt en trådpapperskorg. På golvet i skåpet står en kopp med ättiksprit för att ta bort den värsta lukten. Vår Plutt kan producera riktiga stinkblöjor, men inte luktar det från tvättstugan för det

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Juppepuppe

Tygblöjor är nog lite väl omständigt för praktiska mig!

Aha, ättikssprit kanske kan vara något. Vi har tyvärr inte något skåp att ställa hinken i, men det kanske funkar med en kopp bredvid?

• Victors Mamma Tess

Jag har en Angelcare blöjhink (sån som man får i babyboxen) och den SKA det egentligen vara speciella påsar i men det visste inte jag så jag kör vanliga påsar fast sätter dom som i en vanlig hink o smäller igen. Stor skillnad i lukt även om jag inte gör på "rätt" sätt.

Var har han fått sitt humör ifrån? Jag har ju mitt kvar..
  • Juppepuppe

Aha! Tack för tipset, vet att flera har den hinken men inte är sugna på att köpa deras dyra påsar.
    Nu har jag fått tips om ICA-kasse, ska kolla upp den.

• Toka2
    Juppepuppe skrev 2008-03-04 14:02:27 följande:
    Tygblöjor är nog lite väl omständigt för praktiska mig! Aha, ättikssprit kanske kan vara något. Vi har tyvärr inte något skåp att ställa hinken i, men det kanske funkar med en kopp bredvid?
    Ja vi brukar ha en kopp i närheten (ovanför) kattlådan också, dämpar helt klart odören Ha inte i så mycket. Vi använder små kaffekoppar, och har ca 2cm ättiksprit i. Titta till då och då för att vara med direkt när det är dags att fylla på.

Åh, sista meningen rimmade
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
Svar på tråden Blöjhink utan behov av speciella påsar?