Skulle du köpa ett begagnat babyskydd??
Ja.
Om det inte vore för gammalt så.
Och okrockat förståss.
Bara om det var från någon jag känner, så att jag vet mer säkert att den inte är krockad.
Absolut inte från nån annan än någon jag litar till 100% på. Det vill säga inte Blocket osv. Inte en chans! Vad än säljarna säger kan du aldrig vara säker på att det är okrockat
Om det är från någon som jag känner väl och litar på.
Jag köpte ett begagnat babyskydd och kände mig 100% trygg med det.
Följande värdesatte jag: Plasten får inte vara för gammal, att bältet är oskadat coh att du till 100% VET att det inte är krockat eller tappat från hög höjd.
Nej det skulle jag aldrig göra! Säkerhets saker köper vi bara nytt
nej
nej
ett nytt är inte så dyrt
jag köpte ett nytt till min son men ångrar det... skulle köpt ett begagnat istället fast som var max ett år o säljaren skulle ha kvitto o sånt
Jag köpte ett beg, som va 1.5 år.. kände mig trygg m d.
Ja om ja vet vem som haft de innan, så man vet att de inte e krockat tex.
nästa gång hyr jag nog från bb..
Nej, det skulle jag INTE då det är så lätt hänt att det varit tappat eller liknande. Det skulle kännas otryggt.
Ja, varför inte?
Så länge det är helt och inte för gammalt (eller krockat).
NIX!!!
Babyskydd ska inte vara äldre än 5 år och hur ska du kunna lita 100% på att det är så om du köper från en främling. Skulle däremot ta emot/köpa från en kompis eller släkting.
Förstår inte de som köper babyskydd på annons. (Eller säljer heller för den delen.)
Såg en kille som var på väg att köpa babyskydd på en loppis en gång. Gick fram och berättade 5-årsregeln för honom. Han tackade och släppte snabbt babyskyddet. Sen bad jag loppisförsäljarna ta hand om och slänga babyskyddet. Det var minst 10 år gammalt och såg riktigt slitet ut.
Har gjort likadant på en av Röda korstets econdhand-butiker en gång. Föreståndaren tackade och sa förskräckt att babyskydd brukar de inte ens sätta fram utan slänga direkt om de får in det. För tänk så hemskt om något skulle hända... Usch!
Ja, vi har köpt av en släkting som vi vet köpte det mindre än ett år innan de sålde det till oss, men jag skulle inte köpa av en främling som jag inte har koll på vad de gjort med det.
Ja vi hade först tänkt att hyra babyskydd av vårt BVC men när jag frågade hur gamla de var och BM inte visste så drog jag öronen åt mig...