linke skrev 2013-03-11 12:29:22 följande:
Den här tråden är gammal men önskade att folk fortsatte att svara på frågan.
Jag äter p-piller, har inte missat eller varit sjuk. Fick en "lättare" blödning tätt inpå fick jag svamp. Har mått ritkigt illa, haft uppsväld mage och självklart massa annat. Tog ett test 3 dagar innan förväntad mens och fick ett negativt svar. Fick min mens enligt beräknat men dock bara en blödning som varade i cirka 24-48 h. Mensen var trådig/kletig och inte en massa blod. Jag tror ju fortfarande att jag är gravid och inbillar mig att jag borde ta ett test till. Tror dock att jag är skengravid, då jag sågärna önskar att det tagit sig trotts p-pillrerna.
Någon som varit med om liknande, att cykeln fortsatte som vanligt och at tdet visade sig att ni var gravida ändå?
jag åt ppiller och helt plötsligt kom det ingen mens på 4 månader, gick till en barnmorska oh hon trodde att det kunde vara för starka p-piller för mig eftersom att vi gjorde grav test varje vecka för att kolla om jag var gravid. men visaade bara negativt och mensen kom aldrig. så vi skulle precis byta piller men precis innan så gjorde vi ett test och det visade starkt possetivt och fick göra ett ultraljud och det visade sig att jag varit gravid i 2 månader :) så man kan bli gravid med p-piller !