• AIE

När är det dags att köpa amningslinne/amningströja?

Hej!
    Hur har ni gjort/tänker göra?
    Förra graviditeten så köpte jag aldrig ngt varken före el efter. Efter blev det inget för lillkillen hade kolik hur länge som helst vilket gjorde att jag var inte ute så mkt bland folk.
    Nu tänker jag dock vara förberedd och ha köpt åtminstone 2 par linnen och kanske en klänning(hoppas på fin sommar).
    Men när är det dags att handla? Är i v.27 så det är ju ingen brådska men jag är så vansinnigt trött pga überlågt hb och astma som spökar så orken tryter rejält..

• Svar på tråden När är det dags att köpa amningslinne/amningströja?
  • ultimma

jag hsr inte köpt några amningskläder förutom bh, det låter onödigt.

• auti

Jag har köpt både amningströjor och amningslinnen på Hm. Det gjorde jag ganska tidigt i graviditeten och jag använder dem flitigt. De går att använda både under graviditet och under amning. Sen får vi se om jag tycker det är praktiskt när jag ammar =)

• sorba

Ett tips kan vara att köpa linnen (rätt långa) med reglerbara axelband. Då kan man använda sina vanliga linnen/topar över och bara göra det reglerbara axelbandet längre vid amning så att det undre linnet täcker magen medan man ammar. Fattar ni? Blev lite krångligt...

• enilorac

Ska man ha barn till sommaren så finns ju många alternativ till kläder som funkar att amma i fast de inte är just amningsplagg. men jag skulle nog handla de sista veckorna före BF för de är så tråkiga och går så långsamt....

Kram C och C

• snabla

jag köpte två amningslinnen o två amningstoppar men använde dem nästan aldrig tyckte att de var krångliga...

• Sencha

Jag tycker du lika gärna kan handla nu.

Den där tröttheten ställer ju till det, och man vet inte hur mycket värre den blir. Plötsligt rullar tiden på, och det är BF... och när barnet väl är fött är det som sagt var inte säkert att man hinner och orkar heller.

Så ta du det nu, om du känner för det. När du hinner och orkar.

• Suneboll

Du kan väl handla nu...om du är trött kan du ju nätshoppa o slipper springa i affärer.
    Boob har de bästa amningskläderna, dock dyra...men färgerna ser likadana ut efter 100 tvättar.
    Gillade inte HMs amningströjor, svårt att få fram bröstet o dölja det samtidigt.....

• teasmamma

håller med Suneboll om att boobs linnen är kanon!! Precis som hon skriver så håller de verkligen färgen tvätt efter tvätt. O jag gjorde som så att jag hade booblinnet o sen mina vanliga tröjor utanpå så kan man liksom anv sina vanliga tröjor iallfall.

• Raira

jag köpte en tröja att amma i den har jag oxå använt senare som vanlig snygg tröja . då den var sådan omlott över brösten . sedan har jag använt valiga linnen , var bara att dra ner axelband och amma på .
    Ammnings kläder är ju så himla dyra och man ammar ju bebis i max 6-10 månader typ .
    Men om man vill ha bra kläder som är någulunda dyra skulle jag gå till Po.P . Kvaliten är bra där, visst de är mest enfärgade eller randiga .

Svar på tråden När är det dags att köpa amningslinne/amningströja?