• vadskajaghetadå

*under grav hade jag dubbelslag,

under grav hade jag dubbelslag, altså att hjärtat slog ett par extra slag. och lite som nu..uppehåll på nån sekund..
    men det var magen som tröck på helt klart, ingen läkare sa att det var nåt farligt...

eftersom jag fick eklampsi + högt blodtryck åt jag trandate som hade beta blockerare i sig...då hade jag inga "uppehåll"
    men när jag slutade med trandate för lite över 1 månad sen så fick jag så fruktansvärd hög puls när jag ansträngde mig...det var visst nån biverkan man kunde få av att man slutade med blodtryckssänkande, nåt som hjärtat var van vid...

nu kan jag få hög puls när jag går till VC och tar trycket (143 i puls) men hemma kan jag ha 55-60 i vilopuls..
    det som däremot kommit tillbaka var dessa dubbelslag...fast hjärtat slår inte längre extraslag utan det stannar till för 1-2 sekunder, sen kommer det ett extra hårt dunk istället...
    jag sa detta till min läkare (överläkare) igår och han trodde det hade med att jag slutat med medicinen..

det blir värre när jag ätit och magen svullnar upp, eller om jag lutar mig frammåt..saken är den att min mamma alltid haft dubbelslag sen graviditeterna, nu har hon fått nån läskig hjärtflimmer som hon mår jättedåligt av..

jag ahr ringt sjukvårdsupplysningen 2 ggr & bäggre säger att det är vanligt att man har så...jag har det ofta...kan man lita/tro på läkren att det har med nertrappningen av medicin att göra? altså nåt som tas bort från kroppen som den är van vid? ursäkta att det blev lite långt....

• Svar på tråden *under grav hade jag dubbelslag,
  • gravidas78

Har oxå dubbelslag o känner igen dina symtom, de flesta iaf.. Tycker oxå att det e obehagligt..

• vadskajaghetadå

just nu har jag jätteont i magen...den är skitsvullen...

jag kanske har det? jag har ju vart med om ett & annat i samband med graviditeten om man säger så?

• vadskajaghetadå

ja visst är det obehagligt??

gud så svullen magen blev under mellangärdet till

• vadskajaghetadå

jag fick faktist halsbränna för första gången igår på väldigt länge

• Pyris

Kolla det sannispannisen..för så där får jag när jag har magkatarr..hjärtslagen blir påverkade av magsyran...så fort jag rör mig så skenar pulsen iväg.
    Har också dom här dubbelslagen och uppehållen..fick betablockerare för det och sen dess slår det bra..
    Måste du sluta med betablockerarna??? Dom är ju inga farliga att äta menar jag..

• turia

om du e orolig så kan du kanske be om ekg?

• Pyris

Om det inte är magkatarr kan du få en remiss för att få bära en bandspelare på dig i 24 timmar som registrerar din puls också..

• vadskajaghetadå

pyris, jaså så du hade också uppehåll?

läkarn sa att det inte blir uppehåll utan att hjärtat inte fylls med tillräckligt mycket blod, sen blir det ett extra hårt slag efter eller nåt sånt..fast han har inte träffat mig..

jag har inderal hemma som jag åt förr pga giftstruma...pulsen har ju blivit bättre för varje dag som går..ibland får jag ju låg puls, men nu (har en blodtrycksmätare som visar tryck + puls) så ligger jag väl kring 90 och det är ju högt, men annars 60-70...

kan hända att jag har magkatarr kanske? ska gå till VC & kolla...turia> jag har kolalt etk många gånger, jag had eju struma innan grav & det var bra..under grav har jag också kollat pga hjärtrusningarna & dubbelslagen..om jag bokar till till VC ska jag be om etvt EKG också...

pyris ditt låter som mitt!

• vadskajaghetadå

tack pyris!!!

är det inderal du äter? jag våga rinte ta det för jag har ju bra puls annars...vill inte att det ska bli för lågt

Svar på tråden *under grav hade jag dubbelslag,