• maria81

Har bokat resa till daratso på kreta. Hotell mediteranea. Nån som vet nåt om det eller området?

Första resan för mig och sonen Någon som kan tipsa mig om resmålet och området runt omkring??

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Svar på tråden Har bokat resa till daratso på kreta. Hotell mediteranea. Nån som vet nåt om det eller området?
  • Bebislängtan 82

Puffar med då vi med ska till samma hotell i augusti

Längtan är stor.
  • Karro K

Känner inte till hotell men området. Det finns gott om matställen och butiker i området. Ni kan gå ner till stora vägen så finns GOLDEN FUNPARK med karuseller, bowling, hoppborg och annat kul för barn. Och de vuxna kan ta sig en öl i skuggan. Det finns LIDL och INKA ( inka är som svenska ICA ) precis vid FUNPARKEN. Och uppför backen finns JUMBO som är en stooooor leksaksaffär och har allt för barn. Ni kanske inte kommer hit till Kreta för shopping men man vet aldrig. Till exempel finns det billiga små paraplyvagnar för 20 euro, om något skulle hända med den vagnen man har med sig. Strandleksaker är nästa gratis. Det är jättebilligt där.

Och precis nere vid stora vägen är ett busstopp för lokalbussen som går in till stan. För ni måste ju in till Chania. Alla turister vill se hamnen och den är jättemysig om kvällen. Ska ni stanna och äta kan jag rekommendera några av matställena i dom små gränderna framför dom i hamnen. Hamnen är en liten turistfälla enligt mig och tar allldeles för mycket betalt för maten. Det räcker att man sätter sig i hamnen och tar en drink och tar några semesterbilder tycker jag : )

Välkomna till Chania : ) Hör av dig om det är något mer du undrar över. Alltid kul att hjälpa till!

Karro K

• maria81
    Karro K skrev 2008-03-05 07:25:35 följande:
    Känner inte till hotell men området. Det finns gott om matställen och butiker i området. Ni kan gå ner till stora vägen så finns GOLDEN FUNPARK med karuseller, bowling, hoppborg och annat kul för barn. Och de vuxna kan ta sig en öl i skuggan. Det finns LIDL och INKA ( inka är som svenska ICA ) precis vid FUNPARKEN. Och uppför backen finns JUMBO som är en stooooor leksaksaffär och har allt för barn. Ni kanske inte kommer hit till Kreta för shopping men man vet aldrig. Till exempel finns det billiga små paraplyvagnar för 20 euro, om något skulle hända med den vagnen man har med sig. Strandleksaker är nästa gratis. Det är jättebilligt där. Och precis nere vid stora vägen är ett busstopp för lokalbussen som går in till stan. För ni måste ju in till Chania. Alla turister vill se hamnen och den är jättemysig om kvällen. Ska ni stanna och äta kan jag rekommendera några av matställena i dom små gränderna framför dom i hamnen. Hamnen är en liten turistfälla enligt mig och tar allldeles för mycket betalt för maten. Det räcker att man sätter sig i hamnen och tar en drink och tar några semesterbilder tycker jag : )Välkomna till Chania : ) Hör av dig om det är något mer du undrar över. Alltid kul att hjälpa till!Karro K
    Åh vad kul att höra! jag vill veta allt om stället. Har försökt hitta bra sidor på nätet på svenska men hittar inget. Vet du nån bra sida där man kan se karta till stranden och lite vad som finns i området eller ska jag fråga dig
    mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Karro K

Du kan till exempel besöka golden funpark på www.goldenfunpark.gr och välj engelska. Butiken JUMBO har också en website www.jumbo.gr.
    Kartor och annan info kan du säkert få av reseledare när ni väl är på plats. Mail mig istället om du har fler frågor.

Karro K

Svar på tråden Har bokat resa till daratso på kreta. Hotell mediteranea. Nån som vet nåt om det eller området?