• Nitis77

Timlön för köksbiträde???

Undrar om någon vet vad ett köksbiträde får i timlön?
    Har gått livsmedelstekn.linje, men inte jobbat inom kök/storhushåll förut.

• Svar på tråden Timlön för köksbiträde???
  • eileme84

vet inte tim lönen men det beror mkt på om du har arbets erfarenhet.. jag fick bara ut 11.000 i månaden med 5 års erfarenhet, fast bättre än ingenting men det va inget för allt ansvar jag fick ta, fick till o med laga all mat vissa dagar samtidigt som jag skulle ta hand om kassan OCH disken :S
    men då jobbade jag dagtid

-ÄLskar min Son Theo-
  • sakoline

ekonomibiträdeslön får du

jag fick 90:-/h som 16-åring 2003.

• Nitis77

Har bara utbildning, eftersom jag inte jobbat inom kök sen den slutade, hade bara praktik under studietiden.

Är 97.50 för lite då eller?

Räknas det som köksbiträde om man inte lagar mat?
    Bara serverar över disk, brer lite mackor, sköter disken och allmänt plockar undan?

• goldielocks

restaurangbiträde skulle jag säga att du e, men det är samma minilön för alla inom restaurang. och 97 låter helt rimligt utan erfarenhet.

• Nitis77

Tack för det
    Tycker det är så svårt det här med lön...

• CarlHerman

Jag hade 103-104kr ungefär från att jag fyllt 20år. Hade ingen köksutbildning och detta var landstinget (sjukhuskök). Tror de ofta betalar bättre än hotell&restaurang. Hade ca 37kr i ob-tillägg, dubbelt så mkt vid storhelg. Detta var 3-4 år sedan så det kan nog vara mer nu.

• CarlHerman

Där fick alla timvik. köksbiträden samma lön om de var över 20 år, oavsett utbildning.

• Nitis77

Det här är i ett skolkök på privat skola...

Svar på tråden Timlön för köksbiträde???