Tacos för 20 personer, hjälp
Hur mycket: köttfärs, chips, mjuktortilla bröd, ost, sås, gräddfill, grönsaker osv behöver jag?
Det viktigaste är, hur mycket köttfärs behöver man?
Hur mycket: köttfärs, chips, mjuktortilla bröd, ost, sås, gräddfill, grönsaker osv behöver jag?
Det viktigaste är, hur mycket köttfärs behöver man?
Ja, tacokrydda som man kryddar köttfärsen med är jag också intresserad av. Hur många kryddpåsar behöver man? (såna från santamaria)
jag hade nog räknat ifrån hur mycke minsambo och jag äter.. de brukar näästan gå åt 500 gram kanske är 400gram som går åt.. så jag hade nog räknat 200-250 per person..
sen tre stora tortillbröd per person å sen några extra
räknar man inte ca 4 pers på en kryddpåse? Och till en kryddpåse är det väl räknat 400g köttfärs. sen brukar det ju alltid vara bra att ta till lite extra
det är bättre att ha mycket av allt. då kan man lägga undan typ köttfärs till dagen efter o göra tacopaj.
jag skulle nog ha tagit
2kg köttfärs minst....
Vi är 17-20 vuxna personer.
okey vuxna!
vi gör på 500g 2 vuxna och 2 barn
tycker det är mycket med 250 g färs per person man ska ju inte bara ha köttfärs på.
beräkna på 3 vuxna på 400-500 g köttfärs
så om du räknar det på 21 personer så ska du ha 3,5 kg köttfärs då ska det garanterat räcka
Tack så mycket för hjälpen! ska bli intressant och se hur mycket som blir över eller om det tar slut. första gången jag ska bjuda såhär många människor på nåt
men va fan..... mer än 4 kg skulle jag göra iallafall. då blir det nog över o man kan göra en god tacopaj dagen efter