• fantastik

Tacos för 20 personer, hjälp

Hur mycket: köttfärs, chips, mjuktortilla bröd, ost, sås, gräddfill, grönsaker osv behöver jag?

Det viktigaste är, hur mycket köttfärs behöver man?

• Svar på tråden Tacos för 20 personer, hjälp
  • fantastik

Ja, tacokrydda som man kryddar köttfärsen med är jag också intresserad av. Hur många kryddpåsar behöver man? (såna från santamaria)

• nicke nyfiken76
    fantastik skrev 2008-03-04 20:16:03 följande:
    Hur mycket: köttfärs, chips, mjuktortilla bröd, ost, sås, gräddfill, grönsaker osv behöver jag? Det viktigaste är, hur mycket köttfärs behöver man?
    Vad är det för människor som ska äta?
  • pajas01

jag hade nog räknat ifrån hur mycke minsambo och jag äter.. de brukar näästan gå åt 500 gram kanske är 400gram som går åt.. så jag hade nog räknat 200-250 per person..

sen tre stora tortillbröd per person å sen några extra

• miababia

räknar man inte ca 4 pers på en kryddpåse? Och till en kryddpåse är det väl räknat 400g köttfärs. sen brukar det ju alltid vara bra att ta till lite extra

• mammatalman

det är bättre att ha mycket av allt. då kan man lägga undan typ köttfärs till dagen efter o göra tacopaj.

• mammatalman

jag skulle nog ha tagit

• gambler07

2kg köttfärs minst....

3 små blåbär och 1 litet lingon
  • fantastik

Vi är 17-20 vuxna personer.

• gambler07

okey vuxna!
    vi gör på 500g 2 vuxna och 2 barn
    tycker det är mycket med 250 g färs per person man ska ju inte bara ha köttfärs på.

beräkna på 3 vuxna på 400-500 g köttfärs
    så om du räknar det på 21 personer så ska du ha 3,5 kg köttfärs då ska det garanterat räcka

• fantastik

Tack så mycket för hjälpen! ska bli intressant och se hur mycket som blir över eller om det tar slut. första gången jag ska bjuda såhär många människor på nåt

• gambler07
    fantastik skrev 2008-03-04 22:59:05 följande:
    Tack så mycket för hjälpen! ska bli intressant och se hur mycket som blir över eller om det tar slut. första gången jag ska bjuda såhär många människor på nåt
    det gör ju inget om det blir lite över då har ni till lunch dagen efter, det ska nog gå alldeles strålande ska du se....
  • MJAD
    fantastik skrev 2008-03-04 20:16:59 följande:
    Ja, tacokrydda som man kryddar köttfärsen med är jag också intresserad av. Hur många kryddpåsar behöver man? (såna från santamaria)
    står på påsen hur mkt köttfärs påsen e till för.
  • mammatalman
    mammatalman skrev 2008-03-04 20:27:59 följande:
    jag skulle nog ha tagit
    vad hände mina
  • mammatalman

men va fan..... mer än 4 kg skulle jag göra iallafall. då blir det nog över o man kan göra en god tacopaj dagen efter

Svar på tråden Tacos för 20 personer, hjälp