• Anonym (halsont..)

klamydia i halsen??

hade en massa oralsex i helgen, det var så himla skönt att suga!! nu har jag superont i halsen.. inga andra symptom på t.ex. förkylning eller så..

sen hörde jag av en kompis att den här killen jag var med, att han har klamydia!! blä blä blä, vet ju inte om det är sant men känns äckligt iaf..

nån som haft klamydia i halsen??

• Svar på tråden klamydia i halsen??
  • Anonym

Japp det kan man ha
    En komis till mig har även haft gonore i halsen.

• Anonym

Stackare, va äckligt!! Ja, man kan få klamydia i halsen. Hoppas du inte har det. Glöm inte kondomen nästa gång:)

• Anonym (halsont..)

ja kondom ja.. herregud vilket fjortismisstag, jag är faktiskt 29..

vad säger man till läkaren liksom?? testar de för tex halsfluss först eller? eller ska man säga att man haft oralsex? men det har väl typ alla jämt så..

• Anonym

Vissa könssjukdomar kan spridas till munhålan och runt läpparna. De som kan spridas till munhålan är klamydia och kondylom. Nu är detta sällsynt eftersom dessa bakterier eller virus trivs bäst vid och runt våra könsorgan och inte lika bra i exempelvis munnen. Om man skulle få kondylom i halsen kan detta yttra sig som heshet på grund av att man fått kondylomvårtor på stämbanden- kom ihåg att detta är MYCKET sällsynt och att vårtorna försvinner så småningom. Klamydia i halsen yttrar sig som en halsinfektion som inte läker ut av vanligt penicillin mot halsfluss. Klamydia kan också sprida sig till ögat- då får man som ensidig ögoninflammation. Herpes kan spridas via oralsex till läpparna om din partner har typ1-herpes vid könsorganet. Har man herpes typ2 ( ren genital herpes) sprider sig inte detta till munnen utom i mycket sällsynta fall.

• Anonym (??)

ojoj..helt otroligt=)äckligt....

• tidigareplatt

Låter ju skumt att han inte har behandlat sin klamydia om han har det... Och skumt av de som han smittat inte har "anmält" honom. Vi kan ju hoppas att det bara var ett rykte men kolla upp det :)

Svar på tråden klamydia i halsen??