• Tovetrollet

Tips mot klåda på magen pga bristningar!!!

Håller på att bli galen. Började få bristningar för ca 1-2 veckor sedan men de senaste dagarna har det blivit mycket o de är röda... Så nu kliar det nästan hela tiden, även på nätterna så jag knappt kan sova.

Smörjer med bodylotion för att få fukt och olivolja för att det ska bli mjukt o smidigt men inget hjälper. Fick tips om att ta Tavegyl allregitabletter som ska vara bra mot klåda men känne ringen skillnad.

Orkar inte mer, det kliar så jag håller på att bli galen, kliar så det blir rött o då svder det

Nån som har nåt tips på vad man kan göra, SNÄLLA?????????

• Svar på tråden Tips mot klåda på magen pga bristningar!!!
  • Galenskap

jag använder bodybutter och för mig slutar det klia nästan omgående.. bodybutter är ju väldigt fett.. du kan ju prova men jag lovar inte att det hjälper.. det är olika för alla

• Luddvar

Jag använde HTH-kräm som jag köpte på ICA. Första gången sved det som eld i de torra sprickorna men sen var det jättebra.

• coffeelover

Jag använde jordnötsolja. Finns på apoteket.

• Tovetrollet

Tack för svaren. Då är det bara att prova sig fram i krämernas och oljornas djungel Har hört att bodybutter ska vara bra, kanske värt att testa.

• Victors mamma

jag har köpt Body Shops Cocoa Body Butter - den är fet och bra för att förebygga bristningar.

• inoka

Jag har mildison (svag kortison) och efter en halvtimma smörjer jag med fet salva.
    Då försvinner klådan!

• nr 1

Prova mandelolja från apoteket, ett plus är att den bara kostar 40 kr och den är väldigt fet.

• Tovetrollet

De på apoteket sa att jag inte skulle köpa nåt med kortison i... Frågade efter det...

inoka skrev 2008-03-04 21:36:40 följande:
    Jag har mildison (svag kortison) och efter en halvtimma smörjer jag med fet salva. Då försvinner klådan!
  • Luddvar
    Tovetrollet skrev 2008-03-04 22:36:22 följande:
    De på apoteket sa att jag inte skulle köpa nåt med kortison i... Frågade efter det...
    Det räcker säkert med fet salva faktiskt.
  • Wicca

Mycket fet olja eller fet kräm!! Och klia inte då kan dom bli värre eftersom huden i en bristning är så tunn och blöder lätt om man river på dom.
    Lycka till!

I väntans tider.
  • sorba

Är du säker på att klådan beror på bristningar? Har du bara klåda just på magen? Tänkte så att det inte är nåt knas på dina levervärden får då har jag hört att man kan få klåda.

Kallt vatten är bra, men inte skönt!

Hoppas att det blir bättre!

• Moniqe1979

fet kräm som hellosan eller revena(från hälsokosten egentligen till för att öka blodcirkulationen i trötta ben men funkar bra på magen med ) Alternativt olja.

• inoka

ts: mildison kan man ha men har man bara bristningar kanske fet salva räcker. Jag har även grav.klåda som inte lindras med ngt annat än kortison.

• barn04

vanliga hederliga nivea i sin fina platta plåt burk funkar utmärkt.. den svalkar lite och kladdar inte... + för att den är billig och nostalgisk!

Svar på tråden Tips mot klåda på magen pga bristningar!!!