• Anonym (undrar)

Ngn som jobbar i skolkök/mat-tant/bamba tant???

Är det ngn här som jobbar i skolkök?? Vad ligger lönen på?? Är det vanligt med 100% tjänster?? Vilka tider jobbar man?? Bättre lön vid utbildninng o erfarenhet från restaurang yrket??Hur funkar det när det är lov mm?? Får man betalt då?? Tar tacksamt emot info om detta jobb!

• Svar på tråden Ngn som jobbar i skolkök/mat-tant/bamba tant???
  • hannelelle

jag har jobbat i ett förskolekök, fast jag var helt ensam dvs jag lagade all mat och beställde alla varor själv.

fick ut 10000 kr/efter skatt (heltid), tycker jag är skitlön för det hårda arbetet faktiskt, vet inte om jag råkade ut för en "nit" eller om lönen är så dålig generellt, kanske är högre om man jobbar på ett större ställe.

jag är inte utbildad ska jag tillägga också.

• Anonym (L)

jag jobbar bara 50% och har en månadslön på 9000 blir 18 000 på heltid.

• Anonym (L)

glömde skriva att jag jobbar i förskolekök.

• Anonym

Jag jobbar i skolkök. Från 7-15. Vi levererar även till andra ställen såsom ålderdomshem, dagis osv. Lönen ligger på 25000 innan skatt. Jobbar man även när det är stängt, dvs sommarlov o sånt så får man ob för alla timmar. Det ger väldigt bra pengar.
    Men som i alla kök så är det slitigt.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2008-03-05 08:55:25 följande:
    Jag jobbar i skolkök. Från 7-15. Vi levererar även till andra ställen såsom ålderdomshem, dagis osv. Lönen ligger på 25000 innan skatt. Jobbar man även när det är stängt, dvs sommarlov o sånt så får man ob för alla timmar. Det ger väldigt bra pengar. Men som i alla kök så är det slitigt.

Ok!! Men hur funkar det om man inte jobbar när det är lov?? Har fått för mig att man får betalt ändå?? Vilken utbildning har du?? Hur många år har du jobbat i skolkök?? Tycker lönen lät väldigt bra. Är du anställd som kockerska då eller??  . Arbetar du i en storstad? Vilket fackförbund tillhör man?

Massa frågor!!=)

• Anonym (undrar)

Måste väl finnas massa "bamba" tanter här väl?? =)

• Barbabok

Min syster har jobbat i skolkök, lön på heltid 14000 brutto. Hon var utb. kokerska med flerårig erfarenhet.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Anonym (undrar)
    Ngn mer???
  • Bess

Vid skollov får man ta ut sparad semester, annars får man vara kvar o städa o sånt.

Svar på tråden Ngn som jobbar i skolkök/mat-tant/bamba tant???