• annnniz

Rött hår med blonda slingor, hur gör jag?

Jag har naturligt rött hår och har försökt många gånger att färga/bleka det ljust(blont) men har aldrig lyckas.
    Var till en frisör förut och då lyckades vi efter att ha haft i blekningsmedlet väldigt länge.
    Men känns som jag på något sätt skulle kunna göra det hemma.
    Någon som har någon ideé jag kan testa? någon speciell produkt som är bra eller något?
    Jag vågar ju inte ha i medlet längre än vad det står på instruktionerna, så hur gör man?

• Svar på tråden Rött hår med blonda slingor, hur gör jag?
  • jenni84

hur rött är det och vilken styrka på väten hade ni?? 3,6,9 eller 12%??

• annnniz

det är väl typ orange/rött och styrka på väten vad?? jag kan ingenting om sånt tror jag:) så förklara gärna:)

• jenni84

njaaa eftersom du har så röda pigment så behöver man stark väte peroxid (blekning) ljusa upp det rejält och sen färga in det.......ska inte vara så svårt....är frisör själv

• annnniz

ahaa..står det på förpackningarna i affären oxå? hur vet man om det är ett bra blekningmedel och att det är starkt? Hur gör man enklast om man bara vill slinga? är det och använda en såndär mössa med hål i? ojj massa frågor, men är helt värdelös på färgning och allt sånt, kanske bäst att gå till en frisör ändå=/=)

• annnniz

ahaa..står det på förpackningarna i affären oxå? hur vet man om det är ett bra blekningmedel och att det är starkt? Hur gör man enklast om man bara vill slinga? är det och använda en såndär mössa med hål i? ojj massa frågor, men är helt värdelös på färgning och allt sånt, kanske bäst att gå till en frisör ändå=/=)

• jenni84

det du köper i affären är BAJS!! gå till frisören på en gång....säg att du pratat med frisör i sthlm du vill bleka med 9%blekn i mössa....för att sedan tona in det i den ljusa nyans du vill ha!!....hur ljus vill du bli?

• annnniz

ganska ljust iaf...jag vill ju att det ska synas bra att det är blont typ..kanske svårt att förklara så man förstår såhär..men blont blont=)

• jenni84

ok då kommer du att får göra i omgångar,kanske två gånger.....men be om det jag sa så SKA det bli bra så länge frisören vet vad hon gör....

• annnniz

det ska jag göra=) tack så mycket för alla svar känner mig mycket klokare nu...Jo det gick ju förra gången jag var hos en frisör så jag går nog till samma isf så jag vet att det funkar...=)
    Annars kommer jag till tumba såklart=)

• jenni84

bra lycka till och lägg gärna upp en bild sen så man får se hur det gick hihi

Svar på tråden Rött hår med blonda slingor, hur gör jag?