• Dee Why

Apotekets mandelolja

Har hört att apotekets mandelolja ska vara bra för många ändamål. Nu skulle jag vilja få tips på vad den är bra till!

• Svar på tråden Apotekets mandelolja
  • Dissan

Smörjer magen med den, det sägs att det ska förhindra bristningar. Har inte fått några ännu men det återstår väl att se...

• Dolce Vita

Smörjer också in magen med det, inga bristnings än, är i V 35. Fast har jätteliten mage o har gått upp 6-7 kg så det kanske är därför, skulle dock aldrig sluta med den, mysigt o smörja in magen

• Lejonhjärta

man kan ochså blöta en bomulls-pads och krysta ur sen så den blir bara lite fuktig. Sen häller man på mandel olja och använder osm sminkbortagning. Helt perfekt! Här även hört att den funkar på lindriga eksem då den har en lite antiseptisk verkan, och är väldigt mjukgörande.

Själv använder jag den som magsmörjare... Fast har fått en liten bristning, men vad jag hört så beror väl det mest på att det är hormonerna...

• Dee Why

Tack för tipsen! Jag är nämligen trött på att ha 10 olika oljor och krämer för olika ändamål! Jag är en sån där lättlurad som måste ha just nagelbandsolja till nagelbanden, "magolja" till magen osv... Har bestämt mig för att bli mer ekonomisk och smart :)
    Fler tips??

• Jesster

Man kan tvätta underlivet med den

♥ v.21 ♥
  • Erika

Jag fick rådet av BM att använda lite mandelolja på en bomullsbit om det kommit in lite bajs i dotters snippa när hon var miniliten vid blöjbyten, det funkade superbra. Man vill ju inte va så hårdhänt i det området!

• skrivmaskin

Jag smörjer magen med den och kommer snart (är i vecka 33) börja smörja mellangården för att undvika att spricka så mycket. Sen om det hjälper eller inte, det är en annan fena :D Men då har jag i alla fall gjort vad jag kan :)

Skjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas upp till i övermorgon
  • Dee Why

Tack för alla bra tips!
    Nu är jag övertygad om att 1 olja räcker till alla ändamål!

Svar på tråden Apotekets mandelolja