• hannah å robins mamma

Turkiet/Side i slutet av augusti, har lite funderingar!!!

Jag och min familj funderar på att åka till Side 1v i slutet av aug.
    Men det jag undrar över är hur varmt äre då?
    Förra hösten va vi på Mallorca, samma tid och hade runt 28* och det räckte.
    Är lite fundersam på om det inte är rätt så hett i turkiet då.
    Vi har barn med oss, 2 o 4 år

//Linda

• Svar på tråden Turkiet/Side i slutet av augusti, har lite funderingar!!!
  • hannah å robins mamma

En sak till!!!

Vi har kollat på Ving´s Sunwings Resort på Side, ser toppenfint ut.
    Någon som bott där????

• sandras81

Var i Turket i början av september... kanon bra. Inte för varmt i luften, men i vattnet var de runt 30-35.

• Jenny 25

Det är ju som allt annat väldigt olika.
    Vi åkte till Side sista aug-06 = mellan 35-43 grader vår vecka.
    Åkte till Alanya 070707 (inte så svårt datum att komma ihåg) och under de två veckorna var det samma temperatur (temp under dagarna vill säga).

Detta år har vi bokat en resa med utresa 15/9. Med ska Felix (051227) och lillkillen bf 080423.
    Felix har tidigare år klarat värmen jättebra. Felix har suttit i barnpoolen och lekt med soldräkt, hatt och solkräm... fast mest i skuggan förstås. Har fungerat jättebra för oss.

Trevlig resa om ni kommer iväg.

• mrslind

jag har vart i turkiet både i juli och aug med småbarn. visst är de super hett. vi hade 57 grader 1 dag och 35 på natten när de var som kallast.

• Haiko

Hej va kul att höra att ni ska till Vings resort i Side, vi ska åka dit i början på juni i två veckor men en tre åring och en på 7 månader, hoppas att det inte är för varmt då... är det nån som har varit på hotellet tidigare???

jenny

• mia maria

Vi var i Alanya i mitten av aug förra året o jag vet inte exakt hur många grader det var, men det var absolut inte för hett iaf. Visst var det varmt i solen om dagarna, men man får se till att bada mkt o att skydda barnen från solen
    Min lilla kille var 3 år då, o han klarade värmen galant, det var inga problem.

• Lekmamman

vi åker dit med ving och bor på resort hotellet..vi åker 1 maj! ska bli göööt!!
    hannah å robins mamma skrev 2008-03-05 00:45:59 följande:

En sak till!!!Vi har kollat på Ving´s Sunwings Resort på Side, ser toppenfint ut.Någon som bott där????
  • hannah å robins mamma

Lekmamman: Kan du inte skriva till mig och berätta hur hotellet va osv, snällaFlört
    Har ni valt till nån mat? Vi funderar på halvpension.

Tack alla för era svar, vi velar fram och tillbaka vart vi ska åka.
    Älskar Alcudia på Mallorca men varit där 3ggr, senast i höstas så det känns som om
    man vill prova på nåt annat, Side verkar därimot väldigt barnvänligt, med fin strand osv.
    Sen är det väl relativt billigt att shopping, jämfört med andra ställen.

Va i Alanya för typ 10år sen och då vare billigt att handla, köpte b.la en del smycken kläder osv.

//Linda

• Lekmamman

självklart kan jag göra det!! ska bli jätte skönt att komma iväg..vi har rest lite med barnen och själva men aldrig varit i turkiet så det blir spännande...! våra barn är snart 2 och 4år och vi kommer att välja frukost på hotellet men äter ute... detta hotellet ska vara i toppskick och det allra bästa när man har barn säger dom så jag har jätte höga förväntningar! ...vi höres :)
    hannah å robins mamma skrev 2008-03-08 13:44:46 följande:

Lekmamman: Kan du inte skriva till mig och berätta hur hotellet va osv, snällaHar ni valt till nån mat? Vi funderar på halvpension.Tack alla för era svar, vi velar fram och tillbaka vart vi ska åka.Älskar Alcudia på Mallorca men varit där 3ggr, senast i höstas så det känns som omman vill prova på nåt annat, Side verkar därimot väldigt barnvänligt, med fin strand osv.Sen är det väl relativt billigt att shopping, jämfört med andra ställen.Va i Alanya för typ 10år sen och då vare billigt att handla, köpte b.la en del smycken kläder osv.//Linda
Svar på tråden Turkiet/Side i slutet av augusti, har lite funderingar!!!