Nadjis skrev 2008-03-06 07:58:10 följande:
Jag bodde i grekland på sommrarna som liten och har då aldrig upplevt det som kallare i norr än i söder. regn har jag råkat ut för några få gånger och då ett hällregn som gick över efter någon timme. Låter som du haft otur. När jag var på zakynthos 05 var det ca 34 grader hela tiden och gassande sol.Som svar på ts fråga. Har inte åkt så tidigt som i maj men väl i juni. Gillar följande öar, har dock inte varit där sen jag fick barn, Egina, poros (båtresa från aten till både poros och egina), Thassos, zakynthos (särskilt byn tsvili) Kefalonia och limnos.
Jo det är väl otur som vi haft då.. varje gång vi har åkt så har det varit KANON väder hemma också, haha. Man vill ju att de som är hemma ska ha lite sämre väder iaf, tss
Zakynthos var jätte fint. Fick se sköldpaddor också och det var en härlig upplevelse.
Korfu var ännu bättre eftersom vi tyckte det var lättare att resa på egen hand runt ön. Överallt finns det små vägar som leder ner till havet och det finns många stränder där du kan få vara helt ensam.