• vicsun

Växande knöl i tinningen=(

Vår son 9 mån har en knöl vid tinningen sedan 6 mån tillbaka som vi trott varit ett kärlnystan. I går var vi på sjukuset och dom kunde inte säga vad det var för något dock inget kärlnystan.

Nu ska knölen opereras bort och man ska titta på den efteråt för att se vad det är.Nu börjar man ju så klatr oroa sig för att det ska vara ngt elakartat =(

Någon som haft liknande, O hur gick operationen?

• Svar på tråden Växande knöl i tinningen=(
  • Tösen4

Jag har inte varit med om detta men jag tror inte att det är något elakartat eftersom de brukar säga att huvudet är så känsligt för detta. Och skulle detta vara något allvarligt så skulle det märkts betydligt tidigare.

• Kärleksbarn

Vill inte alls skrämmas, men det kan ju vara en canserknöl. Har nyligen läst om lymfomcanser då min väns mamma drabbats av detta då just av en knöl i tinningen. Den hade vuxit till sig stor som en mindre pingisboll på 2 månader. Men det kan ju också vara många andra skäl till knölar. Är den fast eller går det att rucka på knölen? Hon behandlas med cellgifter och då gick knölen tillbaka. Förstår att ni känner er oroliga och att väntan på operation och provsvar känns långt bort. Det kommer säkert att gå bra barnläkare är duktiga på sin sak. Bra att ni ändå får veta vad det är så fort som möjligt.

Skickar en varm kram och håller tummarna för ett positivt besked!

• myggan larsson

Min väns dotter hade en knöl i tinningen när hon var liten,det var en fettknöl.Dom hade tänkt ta bort den när hon blev större men den växte bort av sig själv.Hoppas allt går bra.

• vicsun

Jo den är som inkappslad och lite fast..Hoppas det är en fettknöl, lite läskigt är det men jag hoppas på det bästa.

Svar på tråden Växande knöl i tinningen=(