• Fii83

Någon som varit i Turkiet under April månad?

Undrar hur pass varmt det är där då... Vill ju åt sol o bad o så. Har hittat ett all inclusivhotell billigt så lutar nog år det.
    Grejen är att vi ska åka i mitten av april, men har inte kommit fram till vart ännu.
    Kollat kanarieöarna + egypten oxå.
    Men i egypten är det ju vaccin o så före väl.... *pust*

• Svar på tråden Någon som varit i Turkiet under April månad?
  • ialilla

HEj, vi åkte i början av maj och då var det alldeles lagom varmt. Havet var dock kallt men naturen var helt underbar. Inte sönderbränt som det brukar vara. Grönt och fint och blommor.

Jag solade mycket vid poolen. Helt perfekt.

Jag har varit i turkiet ganska många gånger. Vart funderar du på att åka?

Egypten har jag hört att det bara är skit. Men jag har inte varit där själv så jag ska inte uttala mig.

Jag älskar turkiet. Har varit i grekland men turkiet är mycket bättre.

Sofia

• Bobbenn

Egypten är inte skit. Det är underbart. Har varit där 6 ggr och är gift med egyptisk man. Du behöver ha hepatit A och gärna B

Har dock hört jättefina saker om Turkiet. Har vänner som varit där flera ggr

BF 27/3-08
  • qlurig

Vi var i Turkiet slutet av april början av maj och tyckte oxå det var perfekt väder..
    Som våra varma sommrar, alltså perfekt.
    Lyckades dock bränna mig ändå..*L*
    När vi åker med bebisarna så blir det april/maj kommer nog vänta tills nästa år dock.
    Måste få in rutinerna bättre med tvillingarna..*L*

Mamma till prinsen Oliver och prinsessan Nova 07-10-01
  • Emelie  A

Har varit där 13 gånger, min man är från alanya, när jag var där i april (hela månaden) så var det rätt svalt..men inget badväder! Detta året erkar dock varmare, nu är det typ 17-19 grader på dagen.. Vi ska själva åka i början på maj.

• Fii83

Tack för era svar!
    Har nu bokat en resa den 12 April, chansar lite
    Låter bra att det är som våra somrar då... hoppas på det!
    Blir ett all inclusive hotell i alanya, ser superfint ut!
    Finns ju rekommendationer att man ska vaccinera sig även när man åker hit, lite kluven... Vi kommer ju mestadels äta på hotellet som förövrigt är 5-stjärnigt, så det borde väl inte vara ngn fara.
    Hur är det med magsjuka o så?
    Något speciellt man ska tänka på ni som har varit där några gånger?

• mia maria

Funderar med litegrann på Turkiet i början av april - går det att bada i poolen då iaf eller är det för kallt?

• elvatolv
    Fii83 skrev 2008-03-09 07:55:58 följande:
    Tack för era svar!
    Har nu bokat en resa den 12 April, chansar lite
    Låter bra att det är som våra somrar då... hoppas på det!
    Blir ett all inclusive hotell i alanya, ser superfint ut!
    Finns ju rekommendationer att man ska vaccinera sig även när man åker hit, lite kluven... Vi kommer ju mestadels äta på hotellet som förövrigt är 5-stjärnigt, så det borde väl inte vara ngn fara.
    Hur är det med magsjuka o så?
    Något speciellt man ska tänka på ni som har varit där några gånger?
    Väcker liv i denna gamla tråden!

Fii83 . Hur var Turkiet i april??? 
  • Fii83

Vi åkte dit och hade en underbar semester!
    Vädret va ok, vissa dagar supervarma, över 30 grader, GOTT!
    Tyvärr kom det in ett massivt molntäcke de sista dagarna, men jag skulle lätt våga chansa igen... Möjligtvis vänta in i Maj =) 

• MakkaPakka

Hepatit À skall man vaccinera sig emot sa min läk. Smittar via mat o vatten. B smittar bara via kroppsvätskor.

Svar på tråden Någon som varit i Turkiet under April månad?