• Nellie Jonathan

Ska man skippa kolhydrater för att gå ner i vikt?

Jag har ju uteslutit vitt ris, potatis och pasta men äter mycket råris och mathavre, båda innehåller mycket kolhydrater och eftersom jag inte går ner nått i vikt så undrar jag om jag ska utesluta allt med kolhydrater?

Vad kan man äta till lax, kyckling, fisk och kött om man vill utesluta det ovannämnda? Tips på några goda sallader så man kan variera sig....

• Svar på tråden Ska man skippa kolhydrater för att gå ner i vikt?
  • musli

Du har berättat vad du äter, hur rör du dig?
    Kolhydrater i form av råris, bulgur och liknande är inget som är farligt.
    Äter du lagom stora portioner? Hur mycket av allt har du på tallriken? Vilken motionsform utövar du och hur ofta?

• Nellie Jonathan

Jag har minskat rejält med portionerna, förut åt jag som en karl men äter som man ska, en portion kornris, en bit lax, och lite grönsaker (tex), ute och går med stavarna ca 50 min varje till varannan dag. Äter inget godis, bullar chips eller dylikt...

• musli

Vad äter du till frukost? Vad äter du till kvällen? Äter man för lite så ställer kroppen in sig på svält och sparar allt den får in i princip i fett-reserverna...

• Nellie Jonathan

En portion flingoer eller 2 bita av fullkornsbröd med skinka på. Middag äter vi vid 17 sen äter jag oftast inget mer

• musli

Vad äter du till lunch då? Du äter väl 3 gånger om dagen minst?

• Nellie Jonathan

Nja, inte direkt, dricker mycket vatten men kankse inte så mycket. Dricker även grönt te och lite kaffe

• musli

Då är ju frågan, hur lång är du och vad väger du? Om du nu vill tala om det.

Svar på tråden Ska man skippa kolhydrater för att gå ner i vikt?