• Anonym (?)

Läkarintyg för magsjuka?

Hej!

Jag går i gymnasiet, tredje året.
    Har varit mycket sjuk här efter jul. Haft halsfluss (x2), och har en son som också haft det & scharlakansfeber.

Jag har dom gångerna kunnat styrka detta med ett läkarintyg (så att jag ska kunna få studiebidrag).

Nu ligger jag hemma med magsjukan, och skolan vill ha ett intyg för detta! Hur gör man då? Ringer man en läkare och ber om ett intyg? Dom har väl svårt att undersöka om man har magjuka, för det syns ju inte direkt? (Förutom att man stinker spya).

Hjälp?

• Svar på tråden Läkarintyg för magsjuka?
  • Elli47

Ring till vårdcentral eller liknande och fråga hur du ska göra, ev får väl en distriktssköterska komma hem till dig! Som magsjuk ska man ju inte springa omkring och smitta ner andra heller...

• jenni84

håller med.....fast tycker det är lite knas att man behöver intyg för att tala om att man ligger hemma och spyr..det är juh inge nöje med det lixom!! haha

Elli47 skrev 2008-03-05 10:00:21 följande:
    Ring till vårdcentral eller liknande och fråga hur du ska göra, ev får väl en distriktssköterska komma hem till dig! Som magsjuk ska man ju inte springa omkring och smitta ner andra heller...
  • Anonym (?)

Nej, precis! Det känns ju också jätte dumt att knalla ner på hälsocentralen magsjuk!

Och jag spyr som en gris hela tiden så jag vill helst inte gå ut nu heller.

• jmmm

men herragud menar skolan att du ska va frisk hela tiden annars ryker csn? de e ju mänskligt att va sjuk ibland o de andra ggr har du ju visat att de e sant att du o sonen varit sjuka så varför tvivlar de denna gången?
    KRYA PÅ DIG!

• Anonym (?)
    jenni84 skrev 2008-03-05 10:02:54 följande:
    håller med.....fast tycker det är lite knas att man behöver intyg för att tala om att man ligger hemma och spyr..det är juh inge nöje med det lixom!! haha
    Tycker också det är jobbigt att man behöver intyg för magsjukan.
  • Anonym (?)

Provar att ringa min hälsocentral.
    Får jag hem papper då, eller?

Svar på tråden Läkarintyg för magsjuka?