Förslag på bra och smidig mat??
Jag behöver nyttiga,smidiga förslag på nån mat man kan laga lätt. jag hatar att laga mat och tycker dt bara är komplicerat med massa saker som ska i här o där så jag vill veta om nån ha bra förslag till mig
Jag behöver nyttiga,smidiga förslag på nån mat man kan laga lätt. jag hatar att laga mat och tycker dt bara är komplicerat med massa saker som ska i här o där så jag vill veta om nån ha bra förslag till mig
Pastasallad med bröd o dressing
Veg.snitzel o potatis med grönsallad till
Ris och kassler
Skinkcrepes
Mousakka
Vegetarisk lasagne
Tack, fler förslag.
Fullkornspasta med lättkorv och sallad
Olika slags soppor
Flygande jacob
taccos!!!!!!!!!!!!! mummmmms
jag älskar att laga köttmoslåda, tar 5 minuter och skinklåda tar ca 5 minuter och smakar ljuvligt......
Jag brukar steka färdigstrimlad kyckling med lite thaigrönsaker! För en krämigare variant tillsätter jag lite smaksatt creme fraise! Ris är gott till!
Grejen är den att jag inte vet hur man laga dt ni säger
alltså köttmoslåda,mousakka, flygande jacob....
Gå gärna in på tasteline.com, där finns det mesta i matväg.. :)
köttmoslåda lagar jag:
2påsar potatismos (pulver), kokar vatten i vattenkokar och rör om, köttfärsen steker jag och kryddar med lite salt och peppar. sätter hälften av moset i en form, köttet och resten av moset. gratinera 20 minuter i 200 grader.
skinklåda:
frysta potatistrimlor (går med färsk potatis också, men tar mer tid) hälfter i formen, lite salt och peppar, skinkstrimlor och sen resten av strimlorna, salt och peppar. häll över matlagningsgrädde. i ugnen ca 1 timme på 200 grader.
bästa med receptena är att de är goda, snabba och blir väldigt lite disk.