• IsabelleSj

Ont i vaden på morgonen

hejsan!

Jag har ont i en vad, ungefär på mitten av vaden, det är en molnande värk som kommer med några sekunders mellanrum. Har känt av det här i två dagar, och värst har det varit på morgonen när jag ska gå upp ur sängen, då känns det som om jag skulle tränat dagen innan, som en träningsvärk, det stramar i hela vaden. Vad kan det vara för nåt?

• Svar på tråden Ont i vaden på morgonen
  • Imox

har du kramp i vaderna på natten?
    för man brukar få typ träningsvärk om man får mycket kramper

är gravid o i vecka 25 vart krampen hemsk på natten hade värk i tre dagar efter det sen gick det över

• Camilla1981

du kanske har fått en blodpropp i benet?
    Det brukar börja nedanför knät eller i knävecket och smärtan blir mer och mer intensiv.
    är du svullen?
    Kanske ska kolla upp det!

• IsabelleSj

har aldrig kramp i vaderna på nätterna. Hade jättemycket kramper när jag var gravid men sen dess har jag inte känt av något alls.

• IsabelleSj

ja det sitter alldeles nedanför knävecket, men smärtan är inte så stark, och det är inte svullet..

• Camilla1981

ok, men du kanske ändå ska kolla upp det.
    Just blodproppar är ju lite otäckt.
    Men om du inte har så ont så kanske du har sträckt dig eller något?

• IsabelleSj

ja kanske det, men med en sträckning så brukar vara mer konstant hela tiden, det här känns i en speciell liten punkt och kommer och går lite. jag ska avvakta och se om det blir värre, isåfall får jag kontakta sjukvårdsrådgivningen.

Svar på tråden Ont i vaden på morgonen