• Anonym (Ledsen)

Min 4-månaders väger 7 kilo och är 64 cm lång

ja vad spelar det för roll, det är min gobebis och huvudsaken hon växer och mår bra! kan ju inte banta ner henne precis..hon följer sin kurva och den ser inte onormal ut.. men Bvcpersonalen är jämt så konstig, jag är väl känslig kanske. men hon sa att vikten brukar plana ut i denna ålder.. men det har den ju inte gjort på henne, sa hon och skrattade... jag tyckte det lät så elakt.. samma sak när hon var några veckor.. så hade hon gått upp lite mer än normalt.. känner mig som en dålig mamma!!! jag vet att jag inte ska lägga energi på det här.. men jag blev verkligen ledsen dag....  ska väl kanske tillägga att hon bara får ersättning
    vad väger era bebisar? hur har bvc varit mot er angående era bebisars vikt?

• Svar på tråden Min 4-månaders väger 7 kilo och är 64 cm lång
  • Mammish

Min lilla flicka har också ökat som bara den sedan födseln =) Idag är hon 7 månader och väger 10 kg och är ca 72 cm lång så skit du i va dom säger på bvc. Det är väl toppen att hon växer o mår bra och är rund o go =)

• Mammish

Ska tillägga att min dotter gick upp såhär mycket på bara bröstmjölk =)

• Anonym

Min dotter är också 4 månader och väger 7 kg dock inte lika lång men de på bvc säger att hon växer jättebra! De viktiga är att de växer och mår bra. Bättre att väga lite mer än för lite. :)

• Buttelina

låter som mina tjocka go-ungar SKIT i Bvc, dom oroar oftast mer än dom hjälper! Min dotter toppade kurvorna när hon var 3-4 månader. hon vägde min dotter 7.600 och hon var 62 lång. TJOCK OCH GO sen när hon var ett vägde hon 9.9kg och då klagade bvc på att hon gick ner på kurvorna. dom är aldrig nöjda.

Vi flyttade och fick min son och vid de nya bvc var dom helt annorlunda. Han vägde härliga 8.4kg vid 4 månader och bvc läkaren tyckte att han var en fin duktig pojke som åt så mycket mat Helt perfekt tyckte hon!

kram

• Valkyriah

Min son vägde 9,3 kg och var 69 cm lång vid 4 månader.
    Vid 5 månader över 10 kg.

Nu är han två,fortfarande stor för sin ålder,men följer sin egen kurva som ju är det viktigaste.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • m3ssy

Min dotter vägde 7,5 kg vid 3 månader och hon åt i stort sett också bara ersättning. Hon följde sin kurva perfekt och bvc sa ingenting om hennes vikt förutom att barn under 2 år inte kan vara "överviktiga" och att det inte spelade så stor roll hur mycket hon gick upp i vikt.

• Anonym (Ledsen)

tack va go ni är med era inlägg! ja det kanske börjar plana ut nu.. men som sagt... hon mår bra och växer! och det är ju det viktiga! men bvc är verkligen tråkiga ibland! Ledsen

• Lilla Linda

Vilma vägde 8,9 då hon var 4mån o 65 lång

tjocka bebisar hahaa mysigt och så har dom hull att ta av om dom blir sjuka.

Jag ammade dock bara henne...

Dom planar ut då dom börjar krypa/gå sen

• Anonym (Ledsen)

Lilla linda: ja dom har ju att ta av då dom blir sjuka och som du säger att det planar ut när dom blir rörligare.. nu bara ligger min tjej och rör sig knappt.. har rullat EN gång för några veckor sen.. klart man jäser då..*skratt*

• MiaMariaMia

eh.... min dotter är 3 månader och väger 7252 och är 64,5 cm lång. på bvc säger de att hon följer sin egen kurva bra!!!! jag tycker inte det är nått fel på att hon väger mycket, hon är liten för mig ändå, min älskling!!!!!

• Anonym (Ledsen)

jag har inte sagt att det är nåt fel på att hon väger så mkt! älskar henne oavsett hur hon hade sett ut! och jag tycker hon är liten min gumma med! blir bara så irriterad över bvc som aldrig verka nöjda..

• en 77a

va o vägde min lilla köttbulle eller pösmunk som pappan säger, i går hon vägde 7925 va 64 lång och är 3 mån och en vecka, va inte ledsen, va därimot lycklig om hon skulle bli sjuk så tar det på krafterna på dom små, dom tjocka/knubbiga klarar sig ofta lite bättre. härligt med knubbisar..
    min tös kurva går spiktrakt uppåt, min bvc sköterska jag hade förut va en gammal dinosaurie och gnällde, så jag bytte, i dag har vi världens goaste, som bara myser när hon ser våran tös, hon säger att den lilla hon får mycke kärlek och god mat. härligt med knubbisar. byt bvc sköterska om du kan.
    lycka till

• Kaffepannan

Min son som är 2 och ett halvt år nu vägde då 8400 g och var 66,5 cm vid 4 månader...så han var och är fortfarande stor men absolut inte tjock

• Andrea

Haha min tjej väger över 7 kilo och är över 65 cm lång. har aldrig tänkt på att hon är stor. Bebisar ska ju ha hull!

• Zsarah

vet inte om det är så farligt, min dotter är 3 månader och är 7270g och 64,5 cm lång.

• Zsarah

dottern var 3 månader och 2 dagar då hon vägde och mättes.

Svar på tråden Min 4-månaders väger 7 kilo och är 64 cm lång