• adromina

Stayups.. Hur i all världen funkar det...

Blir så less...

Undrar hur ni brudar därute gör för att få stayupsen att stanna uppe.. utan hållare.. Fattar inte.. de sitter uppe i fem minuter på mig för att sen ramla ner. Det är väl tänkt att de igt ska sitta iaf en hel kväll och inte 5 jäkla minuter..?

Vore ytterst tacksam om nån kunde ta sig tid att svara på detta kanske "korkade" inlägg..

• Svar på tråden Stayups.. Hur i all världen funkar det...
  • Anonym (b)

har du rätt storlek då?

• marlene83

Hahaha, jag har tyvärr inga bra tips. Har aldrig råkat ut för det.. brukar köpa min på lindex och de sitter jätte bra!

• Lottis77

Nyrakade ben är väl mitt bästa tips. Och jag köpte alltid en storlek större så jag fick upp dem långt upp på låret.

Nu var det några år sedan jag använde stay-ups, men då funkade det bra i alla fall.

Mamma till Hugo 050910 och väntar lillebror i maj-08
  • Csve

prova att köpa en storlek större..
    eller prova att smörja in benen med en kräm som inte är alltför klabbig, så att stayupsen får lite grepp.

?♥ För evigt ♥?
  • Legolina

låter som du har för smala lår ät upp dig.. eller köp en mindre storlek

• Anonym

Har du rätt str? Annars glider de ned. Du väljer väl dem med silikon på insidan?

• adromina

Jag väljer dem med silikon och igår var jag hel nyrakad. Iof var dessa från HM men ändå. Köpt storlek 38 som är min normala storlek i kläder. Kanske borde gå ner en storlek då.

Skratt.. Kräm.. Hum.. ja kanske det kan funka men man tycker jue att limmet i sig självt ska hålla dem uppe.

Blir så trött. Provade med två olika par igår. Och båda åkte ner.

• Anonym

Absolut, men då har jag köpt ett dåligt märke eller för stora.

• sjuttiosexan
    Csve skrev 2008-03-05 12:51:46 följande:
    prova att köpa en storlek större..eller prova att smörja in benen med en kräm som inte är alltför klabbig, så att stayupsen får lite grepp.
    För mig glider de ner om jag smörjer in! För mig funkar det att inte smörja (iallafall inte precis där silikonet ska fästa), att inte dra upp dem "för högt" så de måste röra sig när du böjer benet och tex sätter dig eller går uppför en trappa, och OM de börjar ge sig iväg tar man lite vatten och fuktar på benet och fäster fast den i fukten. Storleken är givetvis viktig så testa ett par i mindre storlek om du har smala lår...

Hoppas något tips kan vara till nytta
    Hejja Krumeluren!
  • Anonym (jag med)

Det glider ner för mig också, har testat med allt, större, mindre st, med och utan silicon men icke...

• Csve

de där med kräm funkade för mig, samt en annan storlek, det ska vara silikon på stayupsen, annars funkar de inte.

?♥ För evigt ♥?
  • Indianica

Som andra skrivit, silikonet ska helst vara "orört", nytt och lite klibbigt, är det matt känsla på det håller de sig uppe sämre. Sedan är det superviktigt att benen inte är det minsta torra på huden. Därför ska man smörja med bodylotion iaf någon timme innan. Viktigt också med rätt stl naturligtvis.

• Anonym (xxx)

fast för mig funkar det bara med strumpebandshållare i alla fall. Jag brukar använda det i stället för stayups. Tur att båder jag och min make gillar det :)

Svar på tråden Stayups.. Hur i all världen funkar det...