• Tola

vanligt att bli illamående mot slutet? v 38

sen igår kväll har jag till o från kännt mig illamående. Inte så jag kräks men ibland har det kännt som att jag velat!
    är det vanlgit att det blir så?

är säker på att det inte är någon magsjuka utan ngt som har med graviditeten att göra!

minns att jag mådde illa mot slutet med pojken också.Men då kräktes jag!

• Svar på tråden vanligt att bli illamående mot slutet? v 38
  • Crazy1

Min väninna är i vecka 38 o hon mår illa! Har hört att man kan må illa såhär i slutet och det kan vara att bebben vill komma snart! Själv mår jag lite illa av o till men inte så värst farligt - var värre i början då man kräktes så fort man vred på huvudet!

• Carro

oja, det är jättevanligt!

Det är för att barnet tar så stor plats i magen och tränger undan magsäcken..
    Jag mådde i princip inte alls illa förrens i slutet, då mådde jag mest illa hela tiden

• carro79

jag mådde lite illa mot slutet, tror som sagt att det är ganska vanligt.

• Öster

usch ja! jag mår med jätte illa från o till! Men inte kräkts! trodde det var magsjuka på g men det kom aldrig. tror också det är för att bebisen är så stor nu så man blir ju "sjösjuk" så fort den rör sig.

• Justitia

Är i v 38 och mår också illa många kvällar. har trott att det har varit magsjuka på G!

• 08Mars

Går in i v39 och även jag känner av illamående. Inte jättemycket men av och till speciellt då jag ätit. Jag har inte mått illa tidigare i graviditeten.

• scooby

Är i v.35 och mår illa till och från under dagarna, värst när man ätit och bebisen lever om. Har inte kräkts i alla fall. Är oxå rätt kass i magen sedan några dagar tillbaka, usch!

~~Albin ska bli storebror! BF 10 april -08 ~~
Svar på tråden vanligt att bli illamående mot slutet? v 38