• Venna

*Jag sitter och skriver bordsplaceringskort

Jag sitter och skriver bordsplaceringskort till ett bröllop åt en vän, och har totalt kört fast! Det bara snurrar namn i skallen, och jag kan inte se hur man stavar till ett namn...Hur jag än vrider och vänder på det så ser det fel ut!

I gästlistan har hon skrivit Eliott, men det tycker jag är en knepig stavning...Men hur tusan stavas det?

Elliot eller Elliott? Eller stavas det kanske rentav Eliott?

Hjälp mig tjejer!

• Svar på tråden *Jag sitter och skriver bordsplaceringskort
  • siamesen

fast hennes E kanske stavar det Eliott? Du far fraga.

• Venna

Jag tycker också att det ser mest rätt ut...men jag blev så osäker...Och nu har jag stirrat på ordet så länge att det egentligen kan stavas precis hur som helst, det ser lika fel eller rätt ut ändå!

• siamesen

Vet precis vad du menar. Han kanske star i telefonkatalogen?

• Venna

Nja, han är nog bara tre år, så nån telefon har han nog inte! Korten ska vara klara till imorgon, så jag kan inte ringa och fråga heller...Det är inte hennes son heller, utan en av gästernas son. Suck, varför är jag alltid ute i sista minuten?!

• siamesen

Aha, knepigt...fast om han bara ar tre sa kan han val inte lasa och da ar det kanske inte sa viktigt med stavningen...savida inte mamsen blir sur forstas :)

Kor med din kompis stavning och skyll pa henne =)

• giftgrodan

ja, "Elliot" är väl standardstavningen, men namn kan ju stavas på knepiga sätt ibland...

Det finns 1969 män som har förnamnet Elliot
    Det finns 82 män som har förnamnet Eliott .

så det är ju fullt möjligt iaf :)

• Venna

Jag kör på Elliot, eftersom det verkar vara den vanligaste stavningen, och håller tummarna för att varken lillkillen eller mamsen blir sur!

Men då återstår nästa problem...Markus med c eller k, Thomas med eller utan h, Marie med eller utan e, Monika med c eller k, Per med ä eller e...osv osv...

Inte lätt att vara stavningsfreak ska ni veta!
    Jag vet ju att ingen säkert bryr sig om deras namn är felstavat, men det känns jobbigt att behöva lämna ifrån sig bordsplaceringslapparna om de inte stämmer till 100%. Dagens I-landsproblem, jag vet...

Tack för hjälpen iallafall!

• siamesen

Mackan, Tompa, Marre, Monkan och Pelle..... och sa var den fragan klar

• Venna

Vilken superbra idé! Hjälper du mig med smeknamn till resten av gästerna också?

Få se, vi har Sven-Olov (med v eller f??), Anna,Barbro mfl...
  • siamesen

Jo visst. Skicka hela listan sa ska vi nog kunna greja till en fenomenalt bra placeringslista. Maste bara sova lite forst..... Fast jag har hort ryketsvagen att Babbsan ar valdigt fortjust i Svenne sa de kanske kan sitta brevid varandra?

• Sotlugg

Nä siamesen, det går inte... för jag har hört att Svenne har någonting på g med Marre! Men Mackan kanske vore något för Babbsan..?

Venna: Förstår verkligen ditt problem! Satt med samma vånda för snart ett år sedan... Stavningen på namnet är ju ändå ganska viktigt och personligt. Om jag vore du, skulle jag följa stavningarna som din kompis skrivit - om hon inte bett dig speciellt att kolla upp namnen förstås. Lycka till!!

Svar på tråden *Jag sitter och skriver bordsplaceringskort