• Puma86

Vi med knubbiga bebisar =)

Har en knubbig o glad 2 månaders kille här hemma på 7,2kg han mår som en prins o har allt hull på rätta ställena hihi!!
    E så glad o lyckligt lottad att ja har så bra med mat till honom i brösten!!!

Nån mer som har goa knubbis bebisar som man bara vill krama ihjäl ??

• Svar på tråden Vi med knubbiga bebisar =)
  • Holen

Jag har en son på 2 månader som väger 5,6kg. Han är så knubbig och go, har satt sig på lår,kinder och hakan för han.hehe

• mammatillenängel

Min son är också två månader (faktiskt idag exakt).
    Väger 6 kg och är 60 cm lång.
    Go och glad som ett kexchoklad!!!!!!!!!!

• Puma86
    mammatillenängel skrev 2008-03-05 18:00:23 följande:
    Min son är också två månader (faktiskt idag exakt).Väger 6 kg och är 60 cm lång.Go och glad som ett kexchoklad!!!!!!!!!!
    hehe jasså, då e våra söner exakt lika gamla
    Fast min lille korv e en kortis o tjockis, han e bara 57,5 lång hihi!
  • mammatillenängel

Vår son är visserligen väldigt lång men de flesta tycker även att han är väldigt stor för sin ålder.

Tycker faktiskt att det är jobbigt att folk ska komentera det alltid.
    Jag tycker bara att det är skönt så att de har lite att ta på om de blir sjuka.

Storebror är också lång för sin ålder och har därmed även vikten med sig.Men Bvc har aldrig sagt något om sönernas vikt så man hoppas att det inte ska vara någon fara.

• Holen

Alexander är född den 6 januari -08 så imån blir han 2 månader.

• MiaMia

Jag vet inte vad min son väger idag... men han vägde 4,4 när han föddes och när han var en månad hade han gått upp ett kilo. Så nog är han tjock och rund med en finfin dubbelhaka och hängiga kinder! Han är 6 v och kan väl tippa på att han väger runt 6 kg.

• Puma86
    mammatillenängel skrev 2008-03-05 18:12:07 följande:
    Vår son är visserligen väldigt lång men de flesta tycker även att han är väldigt stor för sin ålder. Tycker faktiskt att det är jobbigt att folk ska komentera det alltid. Jag tycker bara att det är skönt så att de har lite att ta på om de blir sjuka. Storebror är också lång för sin ålder och har därmed även vikten med sig.Men Bvc har aldrig sagt något om sönernas vikt så man hoppas att det inte ska vara någon fara.
    Ja håller med dig, hellre mer hull än mindre!=)
    hehe lite jobbigt att Lukas e så kort bara när d kommer till kläder, dom passar ju till storlekem, men inte till längden om du förstår?? så sparkdräkter e ju svåra att ha o få dom att passa hihi!
  • Puma86
    MiaMia skrev 2008-03-05 18:18:17 följande:
    Jag vet inte vad min son väger idag... men han vägde 4,4 när han föddes och när han var en månad hade han gått upp ett kilo. Så nog är han tjock och rund med en finfin dubbelhaka och hängiga kinder! Han är 6 v och kan väl tippa på att han väger runt 6 kg.
    hehe ja d va minsann en go klump bebis såå mysigt
  • mammatillenängel

Puma86
    Malte har väldigt korta ben och lång överkropp, precis som sin pappa och bror, så där får man också tänka när man ska köpa kläder.

Svar på tråden Vi med knubbiga bebisar =)