• gerbera76

Ont i magen när jag går, reser mig upp mm

Ja som det står i rubriken, varje steg jag tar så hugger det till i magen/livmodern. När jag reser mig upp ur en soffa etc gör det ont/hugger till. När jag går känns det lite som att livmodern och allt med den är på väg ut. Jag är bara i v.19 och har fått en tid hos min bm nästa vecka, men det kanske är någon som haft liknande problem och kan lugna mig lite.

• Svar på tråden Ont i magen när jag går, reser mig upp mm
  • Nadines Mamma

Hej! När jag var runt vecka 20-21 kommer jag ihåg att de högg mkt i nedre delen av magen och så. Hände oftast när jag satt ner och reste mig upp!
    Tror inte det är nån fara, bara ligamenten!

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Bebis BF 4/4 - 2008 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Spartacus

låter som ligamentvärk eller sammandragningar... rätt så tidigt visserligen, men det beror ju även på hur stor mage du har (?)

jag hoppas du får ett glädjande svar så du inte behöver vara sängbunden så tidigt pga förtidsbördsrisk eller dylikt!

håller tummarna

• Karedo

Hej..
    Jag har det likadant som du och jag är í v 20.
    Jag pratatde med mvc som trodde det kunde vara urinvägsinfektion, fick lämna ett urinprov. Som visade sig vara negativt.
    Kom fram till att det förmodligen är "växtverk" och liknande.
    Det var i alla fall inget att oroa sig för.

• zamii

Jag känner samma sak, när jag går så känns det som om nån tar tag i livmoder halsen å vill dra ut livmodern. Kan känna det ibland när jag reser mig upp för snabbt. Men det KAN vara ligamenten beror på var i magen du får ont när du reser dig, e det typ i sidan så är det nog det, annars vet jag inte vad det e. Jag ska till min BM imorgon så jag ska fråga henne, kan ju återkomma till dig då :P men sen e jag i vecka 30, så vet inte om det e samma besvär och om svaret lugnar dig.

• gerbera76

Ja jag har också tänkt att det kan vara växtverk eller liknande. Känns lite tiigt med sammandragningar, men man vet ju inte. tack för svaren i alla fall. zamii du får gärna återkomma efter ditt besök hos bm.

• ole dole doff

jag har oxå samma,, nästan varje gång ja reser mig upp så nu ha ja börjat med o resa mig me kutad rygg liksom jag går dubbelvikt en bit o då släpper de lite allt eftersom,, har oxå antagit att de e fogar eller ligament o har inte kontaktat bm för de.. bör man de?? är i v.21

• zamii

Jag ska till bm för å göra min glukosbelastning, så tänkte passa på å fråga henne då! För jag e nyfiken, men tror inte det e farligt, det verkar ganska så vanligt så. Men ska fråga sen återkommer jag med svar!
    ole dole doff skrev 2008-03-05 22:32:22 följande:

jag har oxå samma,, nästan varje gång ja reser mig upp så nu ha ja börjat med o resa mig me kutad rygg liksom jag går dubbelvikt en bit o då släpper de lite allt eftersom,, har oxå antagit att de e fogar eller ligament o har inte kontaktat bm för de.. bör man de?? är i v.21
  • ole dole doff
    zamii skrev 2008-03-05 23:33:52 följande:
    Jag ska till bm för å göra min glukosbelastning, så tänkte passa på å fråga henne då! För jag e nyfiken, men tror inte det e farligt, det verkar ganska så vanligt så. Men ska fråga sen återkommer jag med svar!ole dole doff skrev 2008-03-05 22:32:22 följande:
    ja gör de ja ska till Bm imorron o ja kan ju fråga då ja liks e där,, så ja uppdaterar väl oxå när ja fått svar
  • emiee

Jag har också exakt sådär :( Ibland blir man ju lite nojjig. Är i vecka 18

• zamii

Va hos BM igår, och det som jag har, då när et känns som om någon greppar runt livmoderhalsen och drar ut livmodern, å den bli helt spänd på ett konstigt sätt, det är sammandragningar.

Men ibland när jag går snabbt eller reser mig för fort, så får jag typ "håll" i sidorna, och det är musklerna och ligamenten som spökar då, oftast går de över när man stannar å sen går lita lugnare takt. Så detta var ligamenten!

Får ni svar på 2 olika "åkommor" :)

• ole dole doff

ja va till bm i torsdags o hon sa att ja hade förmodligen början till foglossning o även sammandragningar.. man få väl ta de lugnt me alla lyft på jobbet o så..

Svar på tråden Ont i magen när jag går, reser mig upp mm