• silavs

vad behöver man i barnvagnen?

Hej!

jag kommer bli mamma i juli och undar vad man behöver i sin barnvagn?

filt? lakan? madrass? kudde?..........

det är ju redan mjukt i vagnen men är det bra att ha nån form av madrass med lakan,eller räcker det att lillen bara ligger i den som det är?

• Svar på tråden vad behöver man i barnvagnen?
  • zamii

Madrass, typ, fanns redan i vagnen, och jag har bara förberett med vagn-lakan, i påslakanet har jag satt in en tunn filt, och och en tunn kudde i örngottet. Mer än så behövs inte, det e sommar. Man ser ju vädret innan man går ut, så då kan man ju klä på bebisen lite mer, eller ta med nåt extra plagg som är lite varmare. Tips på vad man kan lägga i påslakanet är en såkallad gallerfilt, som cirkulerar värmen bra! kostar runt 150:- och finns i alla baby affärer!

• silavs
    Svar på #1
    zamii skrev 2008-03-05 18:41:18 följande:
    Madrass, typ, fanns redan i vagnen, och jag har bara förberett med vagn-lakan, i påslakanet har jag satt in en tunn filt, och och en tunn kudde i örngottet. Mer än så behövs inte, det e sommar. Man ser ju vädret innan man går ut, så då kan man ju klä på bebisen lite mer, eller ta med nåt extra plagg som är lite varmare. Tips på vad man kan lägga i påslakanet är en såkallad gallerfilt, som cirkulerar värmen bra! kostar runt 150:- och finns i alla baby affärer!
    åhh,tack för tipset!!!
    man blir ju redan lite hönsmamma!!!
    ska nog köpa ett sådant täcke!

vagn-lakan,är det ett vanligt lakan?=)
  • zamii

vagn-lakan.. hm, asså nej, det är ett påslakan set som passar vagn, alltså ett lite mindre än till sängen. Till vintern finns det täcken å så att köpa just till de måtten. Lakan kan man själv fixa om man vill det, typ klippa till ett gammalt, men jag tycker det blir mysigare om man lägger ner en skön mjuk filt, kanske fleece?

Den där gallerfilten fick jag veta att den är bra å ha i spjälsängen med, på sommaren. Det är mitt första barn så jag vet hur du känner, jag har nyss fått svar på denna fråga av en arbetare på baby-ringen så :) HAHA!

• ole dole doff

ja ska oxå bli mamma i jul o o ja komma inte ha täcke i vahne, en filt som e lite tjockare o en tunn filt bara o så få ja variera mellan dom två, lakarn ska ja klippa till ett eget hemma o kudde ska ja ha men inget täcke, tro inte man bheöver de på sommaren,,

men en såndär gallerfilt ska ja kika efter,, tack för tipset

• Suneboll

Yes, madrass finns i vagnet...så ett litet lakan, en liten kudde med örngott och en filt

• tiaras

vart kan man köpa gallerfilten?

• julmusten

Jag hade typ bara babisen i vagnen!!

Nejda, jag hade val nat litet lakan over madrassen och sen sa hade jag aven en antispillgrej som jag kunde ta bort och tvatta, vilket var skont da min dotter kraktes nat kopiost.

Jag vet inte om de finns i Sverige, men de ser ut sa har:

www.toysrus.com/product/index.jsp

De var min raddning. Jag skulle behovt tvatta lakan precis hela tiden om vi inte haft nagra sana!!! De fanns i sangen, i vagnen, var hon an lag mer eller mindre!!!

Har ar en filt som ar jattebra:

www.landsend.com/pp/GiraffeLaceBlanket~182258_-1.html?bcc=y&action=order_more&sku_0=::PIK&CM_MERCH=SRCH_00001&origin=search

Den kanske inte heller finns i Sverige, men jag har inte traffat ett enda barn som inte alskar sin filt nar det fatt en san har. Man kan aven fa namnet pa babisen invavt. Det ar en kul present.

• zamii

gallerfiltar finns hos alla baby-affärer! kostar ca 150:-
    beror på storlek, å så då vem som säljer de. Vet inte priset hos baby-proffsen men på baby-ringen i malmö kostar de mellan 150-250:- Men de finns iaf överallt, i baby affärer då!

julmusten måste snacka om plastad frottè om jag förstått det rätt! Det kan man köpa ganska billigt på jysk har jag för mig. Men det finns oxå i alla baby-affärer :)

• en glad

Under den kalla årstiden är en rejäl åkpåse det bästa! Särskilt som våra barn alltid sovit ute i vagnen under dagen. I åkpåsen hålls bebisen varm och go utan en massa kläder.

• silavs

Åhhh!!tack för alla svaren=)blev jag lite klokare!!!!!!

• Maagdaa

jag har ett lammskinn som följde med vagnen, men vet inte om man ska ha lakan över det? Annars har ju bebis ofodrad fleece och filten ligger alltid där, så det räcker kanske . . . ?
    Själv ska jag ha i mitten av april.

• Maagdaa

ska kanske lägga till att jag har en mjuklift med en "inbyggd" hård botten som man kan ta bort när man som helst behagar:)

Svar på tråden vad behöver man i barnvagnen?