• Nea76

Kallelse till bröstenheten igen - varför?

För ett par veckor sedan var jag på mammografi och kollade upp en knöl i bröstet. Allt såg fint ut, inget att oroa sig för.

Idag när jag kom hem hade jag fått en ny kallelse till en överläkare på bröstenheten. Står inget om VARFÖR, ingenting.

Så rädd just nu. Vad vill de? Någon som har nån aning?

• Svar på tråden Kallelse till bröstenheten igen - varför?
  • MaddeMamman

jag ahr en körtel i högra bröstet och de gjorde mammografi, jag fick samma besked men de ville ta ett prov på det iaf. ett litet nålstick ... det var ingen fara där heller. du kan ringa imorgon o fråga så slipper du oroa dig.

Tandkräm på min spegel.
  • Nea76

Tusen tack för svaret MaddeMamman!

Så det stod inget i din kallelse heller om varför du skulle komma? Det är ju det som är så läskigt liksom...

Jag har en körtel i vänstra bröstet som jag haft i många år men det är på senaste tiden i samband med minipiller som den börjat röra på sig igen. Kanske är det så att de vill göra ett nålstick på mig oxå, bara för att vara på den säkra sidan. Gjorde det för 8 år sen på samma knöl.

För skulle man ha cancer borde det ju synas på mammografin tycker jag...så mycket som jag fick klämma tuttarna.

Och ja, jag ringer kl 8 imorgon bitti. Bah! Detta plus PMS är ingen höjdare.

• MaddeMamman

jag känner bar av min knöl i samband med mens o äl

Tandkräm på min spegel.
  • Nea76

Ja det är nog ungefär samma sak för mig!! Känner mig lugnare nu iaf, ju mer jag tänker på det desto mer troligt tycker jag det är att de ska ta ett prov.

Tack!

• MaddeMamman

hej, hur gick det?

Tandkräm på min spegel.
  • Nea76

Tack för att du frågar!

Jo, jag var där i dag och det är bara mina vanliga bröstkörtlar som bråkar.

Eftersom jag inte fick någon undersökning när jag var på mammografin blev jag kallad igen!! Hade dock ingen aning om att en läkare skulle undersöka mig och önskar de hade sagt nåt innan så jag slapp oroa mig.

Men nu är det över iaf och allting är bra. Så skönt! Det skulle blir bättre när man fått barn så det blir väl till att hoppa i bingen nu.

Svar på tråden Kallelse till bröstenheten igen - varför?