• Uppfylldönskan

Huggies våtservetter

Vill varna er mammor för Huggies våtservetter!
    Har använt dom på min 6veckors dotter och hon har nu två köttsår på båda skinkorna från servetterna..
    Dom kanske funkar på andra barn men på mitt barn funkade dom då verkligen inte! Känns inge kul att se sitt barn ha såhär ont.. Så fort hon kissar så skriker stackarn..
    Har badat henne och pudrat rumpan.. Även luftat lite så smärtan har lindrats litegrann..

Men som sagt, rekomenderar inte Huggies våtservetter..

• Svar på tråden Huggies våtservetter
  • Ellinor Doolittle

våtservetter överhuvudtaget = skit för barnrumpor. Min erfarenhet.

Hoppas dotterns rumpa blir fin snart igen. Använd tvättlappar fuktade med vatten istället.

• o0Mia0o

om du inte kastat dem kan jag tipsa om att dom är skitbra att torka hyllor som blivit lite feta av dam. typ höga bokhyllor och sånt. =)

själv använder jag tyg tvättlappar doppade i ljummet vatten

• Majras

Mot såren på skinkorna kan du ta inotyol, supersalva och väldigt fet så det läker på nolltime

• Sadie

Låter märkligt att något som är avsett för små barns känsliga hud är bra till att rengöra möbler med.

Vi använder våtservetter när vi inte har tillgång till vatten, har dock aldrig provat Huggies och lär väl knappast göra det efter att ha läst den här tråden. Stackars din lilla flicka!

• Uppfylldönskan

Tack så mycket allihopa för dom fina råden.. :)
    Har tidigare använt pampers och dom måste jag säga är kanonbra!
    Men Huggies, ALDRIG MERA!!

Kommer nog hålla mig till vatten har i framtiden, vågar inte utsätta henne för våtservetter på ett bra tag efter detta..
    Har även mailat till Huggies om händelsen så få se vad dom svarar och vad man får för svar.. Om dom vågar stå för misstaget eller om dom skyller på att vi använt dom fel eller att hon reagerat på något annat..

• bambigirl

Jag använder bara våtservetter när jag inte har tillgång till vatten samt när jag byter på nätterna. Är dock noga med att tvätta med vatten blöjbytet efter. Har märkt när vi bytt och tvättat med åtservetter flera gånger i rad att hon blir röd...

• Lychee

Usch vad otäckt! Hoppas dotra blir bättre snart.

Själv tycker jag natusans perfume-free är bra "utifall-att"-lappar att ha i skötväskan. Men här hemma använder vi (nästan) bara gula skumgummi-tvättlappar och vatten. Och vanligt toalettpapper faktiskt..

• AnnaGBG

Vi använder ALLTID Huggies våtservetter, så som du skriver - de funkar kanske inte just för ditt barn.

Men JAG rekommenderar dem

• Carola Carro

Är du säker på att de beror på våtseretterna?? Jaälskar dessa våtservetter och min lilla har aldrig fått några sår

Svar på tråden Huggies våtservetter