• Vonkan84

Klar vätska kommer ur sonens mun, snart 4 veckor gammal bebis

Min son är snart fyra veckor och de sista dagarna har han börjat kräkas en del pga att mjölken rinner till väldigt snabbt och att han troligen äter "för mycket".

Men idag har jag uppmärksammat minst två ggr att det sipprat ut klar vätska ur munnen på honom (ser ut som att han dregglar). Är det saliv?!

Orolig...

* Casper 080210 *
  • Svar på tråden Klar vätska kommer ur sonens mun, snart 4 veckor gammal bebis
  • Vonkan84

Åh tack för ditt svar!
    Han verkar ju må bra för övrigt men man blir ju orolig..

* Casper 080210 *
  • Shinna

Det hände min lilla gosse också ett par gånger när han var liten....jag reflekterade inte så mycket över det då han mådde bra i övrigt...tror det är saliv

• ingensignatur

min "lilla" snart 1½ dregglar fortfarande, de e helt klar vätska som bara rinner... hela tiden... riktigt jobbigt ibland faktiskt! men farligt är det inte! =)

• Chizandra

jag tror inte det är saliv...min dotter gör fortfarande så...allså kräker men nästan genomskinligt. Men jagtror att det är brsötmjölk som kommer ut. jag ger min välling/ersätning och det är oxå klart ibland...sen eftersom du ammar så ibland är ju bröstmjölken ofärgad

♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • Disan

de flesta små bebisar dreglar, det hör till! Man brukar säga att när tänderna är på gång dreglar man mer än annars. Vissa bebisar måste ha haklapp för att inte blöta ned sina kläder!! Det är inget farligt utan helt naturligt!

BabyRo född 070620
  • Friyaz

Jag tror att det är saliv...

Chizandra: Bröstmjölk är inte genomskinligt det är ju mer eller mindre vitt...

• Chizandra
    Friyaz skrev 2008-03-05 22:05:36 följande:
    Jag tror att det är saliv...Chizandra: Bröstmjölk är inte genomskinligt det är ju mer eller mindre vitt...
    det är ju inte vitt som ersättning tex.....och när min dotter kräkte bröstmjölk så var det genomskinligt, och av mer eller mindre vitt så var det mindre vitt då...innan det kom ner i magenså att säga
    ♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • miaelund

Jag tror att det är dreggel, min dotter dregglar som en hungrig hund emellanåt o har gjort det så länge jag kan minnas I dag blir hon 6 mån o jag måste alltid ha hakklapp på henne så inte tröjan ska bli blöt.

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07, matte t Lisa o Greta.
Svar på tråden Klar vätska kommer ur sonens mun, snart 4 veckor gammal bebis