• LykkeLee

Vilket är det dummaste/onödigaste klädesplagg man kan köpa till ett litet barn?

Enligt mig är det täckväst. När ska man använda det liksom?
    Varmt på magen och ryggen, kallt på armarna. Har man en tjock tröja under blir det ju ÄNNU varmare på ryggen och magen..

vad tycker ni??

• Svar på tråden Vilket är det dummaste/onödigaste klädesplagg man kan köpa till ett litet barn?
  • Nyfiken gul

klädesplagg som bara är fina men inte går att hålla värmen i eller leka i...

Ser många dagisbarn på väg till jobbet som står o fryser i sina jättemichelingubbeliknande jackor.. jackor som borde vara varma men som är iskalla och mer lämpad att ha på kalas än ute på kalla dagisdagar...

• Goliz

"vuxna" barnkläder. Tex barnbikini och liknande.

• jenni84

barn scarfsen som ska användas som halsduk...värmer ingenting juh,,,tacka vet jag fucklappen den värmer gott den,...

• Pallas Athena

Tänkte precis skriva bikini, men också linnen med bara knytsnöre på ryggen (huvva vilken solbränna det ska ge! ), platåskor/klackskor (hjäälp, vilken vrickning) och supertunga gummistövlar!

• Tjej 83

vet ni vad. HM säljer boxertrosor i storlek 86 haha löjligt.

• Blå Flygare

Minikjol.

Väst är ju toppen på småbarn. Håller kroppen varm, men slipper kladda på ärmarna på "fin"-kläderna. Håller man kroppen varm så hålls armarna också varma, det vet man om man läst minsta möjliga fysiologi

• jenni84

hade jag faktiskt inte en aning om!!!

Blå Flygare skrev 2008-03-05 22:38:38 följande:
    Minikjol.Väst är ju toppen på småbarn. Håller kroppen varm, men slipper kladda på ärmarna på "fin"-kläderna. Håller man kroppen varm så hålls armarna också varma, det vet man om man läst minsta möjliga fysiologi
  • Fru Bergman

Ett par dyra gympaskor i stl 16. Hon hade ingen använding av dem Sparkade av dem direkt när hon fick på sig dem.

Min dotter vill bara boxertrosor på dig och hon är en 86 rumpa

• Meria

2-delade plagg till de minsta. Först när Loke började krypa kunde han ha t-shirt och byxor istället för body, det glipade hela tiden annars.

Vad gäller dagis blir jag smått fundersam när man ser små pojkar i skjortliknande tröjor med en väst över och tjejer i klänningar. Är det ens skönt att leka i sånna kläder?

♥ Loketok 061224 ♥
Svar på tråden Vilket är det dummaste/onödigaste klädesplagg man kan köpa till ett litet barn?