• Prettyblueeyes

Väldigt svullen mage i vecka 7?

Jag känner mig som en ballong och kan inte knäppa mina byxor längre, känns som magen innan mens fast värre :D Någon mer som har det såhär? Kommer detta gå tillbaka igen eller ska jag se mig om efter något som är lite bekvämare än gummiband i knapphålet? :)

• Svar på tråden Väldigt svullen mage i vecka 7?
  • Ellekan

Första tiden av graviditeten är nivåerna av progesteron höga. Progesteron får tarmarna att arbeta långsamare - man blir helt enkelt mer uppsvullen. Senare stiger istället Östrogenet och progesteronet sjunker. Men då brukar ju livmodern ha vuxit till rejält i stället.
    Usch, är ett trist stadium av graviditeten när man ser ut som en säl men inte har mage. Mycket är ju individuellt men på mig gick det inte tillbaka.

• Ellekan

Första tiden av graviditeten är nivåerna av progesteron höga. Progesteron får tarmarna att arbeta långsamare - man blir helt enkelt mer uppsvullen. Senare stiger istället Östrogenet och progesteronet sjunker. Men då brukar ju livmodern ha vuxit till rejält i stället.
    Usch, är ett trist stadium av graviditeten när man ser ut som en säl men inte har mage. Mycket är ju individuellt men på mig gick det inte tillbaka.

• Prettyblueeyes

Får väl se om jag blir mindre svullen det eller om bebismagen kommer direkt :) Vill att tiden ska gå snabbt nu så jag kommer över vecka 12 iallafall :)

• luckyme

du kanske har stor aktivitet i tarmarna för man kan få det i början av grav med förstoppning och allt vad det innebär. Kolla om magen är plattare på morgonen, då har du nog orolig mage just nu.
    Det är mycket med svällande tarmar som gör att man som kvinna funderar, vad är detta, mage i v 7??!

• LillaFlingan

här är en till med samma "problem".. är i v7 idag! och arbetsbyxorna klämmer hårt nu :(
    just i linningen i midjan.. ajaj.. inte skönt..

känns Precis som innan mens.. inte skoj:P

men snart byts den ut som det skrivits här.. =)

• Beautifulkids

Hoppar in på denna tråd! Även jag är i vecka sju och min mage är som världens ballong! :P haha

• With a devilish smile

Jag är i v. 5+2 & har redan magen , om det är uppsvullnad eller inte vet jag inte, men är det någon annan som hade det så då?

• Nintendo

Jag började också bli "svullen" tidigt, runt vecka 6-7 kanske. Idag är jag i vecka 10+4 och bebismagen syns tydligt. Min mage gick inte tillbaka utan bara växte. Men det lär nog visa sig om någon vecka om du bara är svullen eller om det är en "riktig" mage. :)

• Mizz Emma

Jag är i vecka 9 snart och min mage är också som en ballong... mina kompisar kan inteta fel å att jag är gravid.. och den är samtidigt jättehård på morgonen är den nästan likadan, själv tror jag att min inte kommer lägga sej, utan den kommer säkert bara växa...

• Misja

Ibörjan av min graviditet var jag också väldigt svullen i magen. Särskilt på eftermiddagen och kvällen blev jag hemskt gasig och rapig, men det gick över sakta men säkert efter några veckor.

• Prettyblueeyes

Känns som min är lite mindre på morgonen men det är inte mycket alls.

Bebbe 2006: Både jag och sambon har tvilligar i släkten, i min är det morfar som var tvilling så jag är i tredje ledet, i sambons är det i alla led verkar det som och hans mamma är dessutom tvilling. Vi får se vad som händer :) Jag vill nog helst ha en men det är mest ur praktisk synvinkel tror jag inte för att jag inte skulle älska två precis lika mycket som en :D

Mizz Emma: Nä mina arbetskompisar har ju redan frågat om jag ska ha barn och så bra som jag är på att hålla roliga hemligheter som rör mig så vet ju alla redan om det och idag skulle dom tydligen ha grattisfika på jobbet med haha. Måste dessutom fråga chefen om jag inte kan få byxor i en storlek större eller så får jag ta med mig gummiband och sätta i dom med.

• mammapolski

hejhej jag känner mig oxå jättesvullen och det verker lite i magen.. Jag vet inte exakt hur många veckor jag gått men ca som du . Ska till barnmorskan på tis så hoppas på att få svar. men svullen är jag, brösten verker och jag måste dölja det på jobb. jätte jobbigt. Kan kanske få fast snart så jag vill inte riskera något och du vet nog själv hur chefer tänker.. ushh jaaa... har du ont i magen i mellan åt?? Kram madde

• Prettyblueeyes

Ja jag har väldigt ont när jag lagt mig på kvällen och om jag är jättekissnödig men det släpper efter 10 min ungefär, förra veckan hade jag mest ont hela tiden men jag tycker de blir bättre iallafall :)

• Prettyblueeyes

Alltså ni andra som också är i samma vecka som mig, har ni med väldigt trög mage redan? Jag tror jag blir tokig snart :( Har ni några tips på vad man kan stoppa i sig som gör att det går lättare? Jag har tagit 2 tsk linfrön idag som jag blötte upp i vatten....usch smakade rena f*n men om det hjälper är det ju bra :D Hade det hemma redan för jag brukar ha det i gröt och så men att äta det som det var hmmm ja inte var det gott iallafall :D

Svar på tråden Väldigt svullen mage i vecka 7?