• MrsWa

Ni som har kitchen aid artisan...

Är ni nöjda med den? Är den värd priset? Går det att göra bröd-deg i den?

• Svar på tråden Ni som har kitchen aid artisan...
  • Maria40

Nyfiken, Vad är en "kitchen aid artisan"?

• MrsWa

Kitchen aid (kitchenaid.com) är ett märke på hushållsmaskiner, just Artisan som jag frågade om är en hushållsassistent som är väldigt poppis och trendig, I USA är det nästan standard i varje hem. Här i sverige är den dock svindyr (runt 6000 kr, jämfört med USA där man kan få den för 120 dollar).

• PixieKatt

Jag har en !! Har haft den i en vecka :D
    Jag ÄLSKAR den, det är sån kvalitet och degen blir super ! Och man kan riva och hacka och allt med 'grönsakskittet', och även passera (göra barnmat etc)

• MrsWa
    PixieKatt skrev 2008-03-06 10:13:07 följande:
    Jag har en !! Har haft den i en vecka :DJag ÄLSKAR den, det är sån kvalitet och degen blir super ! Och man kan riva och hacka och allt med 'grönsakskittet', och även passera (göra barnmat etc)
    Grattis! Kul att du är nöjd. Funderar på att köpa en men efter att ha surfat runt lite verkar det som att många klagar på att motorn inte är tillräckligt stark för matbröds-deg, men du tycker att det funkar bra eller?
  • PixieKatt

Ja, jag har ju inte haft den så länge, men jag har bakat bröd 4 gånger med tung deg, och det har gått finfint.

• KaeJ

Hej!

Kapar tråden lite!

Är det nån som vet vad den väger. Ska åka till Usa och hade ev tänkt att ta med en hem.

• Gorban
    MrsWa skrev 2008-03-06 10:11:03 följande:
    Kitchen aid (kitchenaid.com) är ett märke på hushållsmaskiner, just Artisan som jag frågade om är en hushållsassistent som är väldigt poppis och trendig, I USA är det nästan standard i varje hem. Här i sverige är den dock svindyr (runt 6000 kr, jämfört med USA där man kan få den för 120 dollar).
    Jag åker till USA i jobbet i bland och har sett Artisan i affärerna där och håller med om att den är väldigt billig i USA. Jag har till och med funderat på att köpa en men den har ju fel sladd och är anpassad för 110 volt som är standard i USA.

Den har kanske lite liten degbunke om man vill jobba med stora degar. Dessutom är en timer som vi har på vår Elektrolux väldigt användbar då man knådar degar till matbröd.
  • Gorban
    KaeJ skrev 2008-03-06 18:06:04 följande:
    Hej!Kapar tråden lite! Är det nån som vet vad den väger. Ska åka till Usa och hade ev tänkt att ta med en hem.
    Om det står på den att den klarar både 110 volt och 230 volt så fungerar det att ta med en hem. Men kom ihåg att köpa en adapter till stickproppen i USA då den är knepigare att hitta i EU.
  • musli
    Gorban skrev 2008-03-07 09:40:36 följande:
    Om det står på den att den klarar både 110 volt och 230 volt så fungerar det att ta med en hem. Men kom ihåg att köpa en adapter till stickproppen i USA då den är knepigare att hitta i EU.
    Adapter finns ju på Clas Ohlson t.ex. Har köpt flera där.

Nu är min Kenwood Patissier på väg!!! Jippie!!! Ska bli sååå skönt med en bra assistent i huset igen!!!
Svar på tråden Ni som har kitchen aid artisan...