• MaryMary

Hur tvättar ni era leksaker?

Hej,

Tänkte handtvätta min sons tygleksaker idag, har slängt i alltihop i badkaret... men blev med ens tveksam på vilket tvättmedel jag kan använda. Är ju svårare att skölja ur ordentligt för hand.

Någon som har ett bra tips?

• Svar på tråden Hur tvättar ni era leksaker?
  • pepsi max

Jag tvättar också tyg leksaker i tvättmaskinen och typ duplo i diskmansinen.
    Det funkar jättebra!

• kaksmulan
    pepsi max skrev 2008-03-06 09:08:34 följande:
    Jag tvättar också tyg leksaker i tvättmaskinen och typ duplo i diskmansinen.Det funkar jättebra!
    word
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • principisessan

tvättmaskinen på 40 grader.. plastleksaker kokar jag

• MaryMary

Då blir det tvättmaskinen istället, inte mig emot

• Goliz

Tygleksaker tvättar jag i tvättmaskinen i 40 grader, plastleksaker diskar jag för hand.

• mica05

pepsi max skrev 2008-03-06 09:08:34 följande:

Jag tvättar också tyg leksaker i tvättmaskinen och typ duplo i diskmansinen.Det funkar jättebra!
    JAg testade på en duplobit och den tappade glansen och blev blek.
  • pepsi max
    mica05 skrev 2008-03-06 09:45:26 följande:
    pepsi max skrev 2008-03-06 09:08:34 följande: JAg testade på en duplobit och den tappade glansen och blev blek.

Mina barns duplo har några år på nacken. Femte barnet som anvender det. Så glansen försvann för flera år sedan. Vi gör likadant på förskolan där jag jobbar, hur smidigt som helst. Glad
  • Näckrosen

Smålego har jag lagt i örngott och sytt ihop och sen kört i tvättmaskinen med. Vi har hur mycket som helst så att handtvätta är inget alternativ när katterna använt legot som toa
    Men det funkade bra.

• EmilOLucas
    cicci2 skrev 2008-03-07 20:53:50 följande:
    Smålego har jag lagt i örngott och sytt ihop och sen kört i tvättmaskinen med. Vi har hur mycket som helst så att handtvätta är inget alternativ när katterna använt legot som toa Men det funkade bra.
    Men lego skulle man ju kunna lägga i en sån där bh-tvättpåse väl? det skulle väl funka?

nåja, vi diskar leksaker i diskmaskinen på lägsta graderna, som för våran del är 50 grader tygleksaker tvättar vi i tvättmaskin.
  • Ananaspaj

Tvättar leksaker???
    Shit..efter tre barn har jag missat att man ska det..konstigt, de lever ändå!

• Elyelle
    mica05 skrev 2008-03-06 09:45:26 följande:
    pepsi max skrev 2008-03-06 09:08:34 följande: JAg testade på en duplobit och den tappade glansen och blev blek.
     Om du inte tycker leksakerna blir rena nog genom handdiskning, kan du desinfiera med 4l vatten/2dl klorin blandning. Ha blandningen i en hink, lagg i leksakerna och ta upp dem efter 5min. Har inte provat pa duplo, sa kan inte saga hur de paverkas, men har anvant det pa andra plastleksaker och har inte markt att det skulle gjort nagon skillnad pa ytan.
    Ananaspaj skrev 2008-03-07 23:51:18 följande:
    Tvättar leksaker???Shit..efter tre barn har jag missat att man ska det..konstigt, de lever ändå!
    Tycker det kan vara trevligt att tvatta dem, om tygleksaker blivit flackiga och plastleksaker anvants som kattlada eller om man har haft sjuka barn pa besok.
Svar på tråden Hur tvättar ni era leksaker?