• Zofye
    Äldre 6 Mar 09:06
    1158 visningar
    4 svar
    4
    1158

    Incheckningspersonal??

    Vad gör man och vilka kvalifikationer krävs?

  • Svar på tråden Incheckningspersonal??
  • Äldre 6 Mar 09:22
    #1

    Om du menar på flygplats så beror det på vilket system som används. Det vanligaste är Starcheck och Amadeus. Man blir utbildad via sitt arbete, kurser finns. SAS kör egna kurser som även andra kan få gå, jag gick t ex en utbildning i Helsingfors. Du ska vara trevlig, snabbtänkt, noggrann och kunna språk.

  • Zofye
    Äldre 6 Mar 09:27
    #2

    Precis, jag var kanske lite otydlig.
    Jag tycker det låter jättespännande

  • Zofye
    Äldre 21 Mar 14:14
    #3

    Puffar för den här tråden. Jag ska få komma på intervju!
    Hjälp!
    Det här är helt okänd mark för mig, även om jag arbetat inom många typiska service-yrken tidigare.
    Jag som inte har någon erfarenhet skulle vilja veta lite mer om vad yrket egentligen innebär!

  • stolpe­n
    Äldre 25 Mar 09:55
    #4

    Jag jobbade på en liten flygplats, så där var det inte "bara" incheckning. Det var även att ta hand om flighter(räkna ut bränsle, hålla kontakt med besättning), bokning och bagagehantering.
    Vid incheckning ska du sreva passagerarna, kolla biljetter väga bagage(ibland är det mycket slitigt och stressit). Superkul med massor av variation.
    Man börjar nog med att lära sig det nödvändigaste i starcheck för att kunna checka in.Sedan finns det hur mycket som helst att lära.
    Det enda negativa enligt mej med yrket är det fasligt tidiga morgnarna som förekommer!!

Svar på tråden Incheckningspersonal??