• Bonanza

Hur lång restid kan du max tänka dig att ha till jobbet?

Alltså, absolut max! Så om du kan tänka dig max 20 minuter, röstar du på 10-20 minuter. Och så vidare. Hoppas att alternativen passar alla, annars får ni rösta på det som är närmast och sedan utveckla i tråden!

OBS! Enkel resväg!

Sedan kan det vara med buss, bil, tåg eller vad som helst - det du använder dig av. Åker du buss - hur länge kan du tänka dig att åka buss. Åker du bil - hur länge kan du tänka dig att köra. Osv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång restid kan du max tänka dig att ha till jobbet?
  • FamiljenEriksson

När jag börjar jobba så max 30 minuter... Inte så långa dagar för barn på dagis. Då det alltid är jag som måste hämta och lämna. Maken pendlar 2,5 timme enkel väg/ dag...

• HaJoMi

40-50 minuter känns som max med två barn men jag har hittills haft 2 timmar enkel väg och får se om det blir samma efter föräldraledigheten igen eller inte.

• Sniglar och Krut

Jag är bekvämligheten själv.
    Har tio minuters promenad till jobbet och trivs som fisken i vattnet med både avståndet och arbetet.
    Skulle jag byta jobb av nån anledning så skulle jag max kunna tänka mig 30 minuter med bil enkel resa.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Lantani

Har 45 minuter med buss men kan tänka mig upp emot 1 timme med buss, dock ej mer

• kaksmulan

MAX 30 min från dörr till dörr! nu har jag drygt 25 min om jag måste lämna på dagis (om man räknar bort tiden bilen står stilla på dagis) och det tar inte mer än 20 min om jag slipper omvägen runt dagis...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Mizz Emma

Jag pendlar max 45minuter per dag. Mer än en timme är jobbigt och det tröttnade jag snabbt på. Åker buss..

• Goliz

Jag har 20-30 min till mitt jobb, och jag tycker att det är tillräckligt, skulle ev kunna tänka mig att ha max 40 min till jobbet.
    Det är ganska skönt med en liten egen stund i bilen, och så gillar jag att köra...iofs inte om jag är allt för trött.
    -så max 30-40 min var mitt svar.

• Miss Lau

Max 60 min "dörr till dörr" egentligen. Men jag kommer förmodligen få längre när jag börjar jobba.

• havsfru

50-60 minuter

Har ca 65 minuter till nuvarande jobbet om jag åker kommunalt. Tar jag bilen blir det ca 30-40 minuter. Helt ok. Jag bor dock i Stockholm, så "bil-tiden" kan variera lite beroende på hur mycket köer det är. Någon gång har det tagit uppåt 1,5 timme att köra och det är mer än ok.

• Eva S

Max 40 minuter. Men får jag mot all förmodan ett jobb med längre väg så är det väl bara att bita i det sura äpplet.

• Soul

Idag tar det mig 20 min med bil, när vi snart flyttar har jag tänkt börja cykla vilket tar ca 30 min eller åka buss som tar ca 20 min. Jag röstade på 40-50 min och med det menar jag att där går min gräns för vad jag skulle trivas med. Det sagt skulle jag inte tveka att ta ett jobb med längre restid om det var det enda jobbet jag kunde få för stunden eller om det var drömjobbet. Då är det bara att bita ihop oavsett om det tar längre tid än man önskar.

• Bruden1

Max 30 min!! Just nu har jag 2 minuter med bil men om jag räknar in tiden med att lämna Evelina på dagis innan jobb med så får jag åka hemifrån 12-15 min innan jag börjar jobba på morgonen. (kl 7)

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • Legolina

max 30-40. Har hittat gränsen genom att prova - sommarstugan ligger 40 min från jobbet och det är nääästan ohållbart.

Konsekvenserna går ut över sonen vilket inte är OK. Själv gillar jag annars den egna tiden i bilen med p3 och roliga hästkrafter

• Catti41

Det beror ju på jobbet. För ett riktigt bra jobb med bra karriärsmöjligheter så har jag haft 1½ timma enkel resväg som längst. För ett jobb vilket som helst skulle jag ju inte resa mer än max 30 minuter. Så det beror på om jobbet är tillräckligt mycket värt resan.

• Linda1976

Max 20 min. Men det är väl för att jag är så jäkla bortskämd Har 3-4 min med bil till jobbet, och 20-25 om jag går. Bor i Göteborg, så eg borde jag rösta 40-45 för att inte skämmas

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Ízabellah

Max 20-30 min. Jag är bortskämd, nu har jag 3-4 min.

• kolakaka

absolut max 30 min i bil, har nu ca 15 min så det är perfekt

• Litheo

Jag prommenerar och det tar 40 min. Cyklar jag tar det 10 min och buss 20 min!
    Alldeles lagom och vill INTE ha längre till jobbet!

• Discodivan

jag pendlar 3 timmar enkel väg varje dag, åker hemifrån kl 5 o e hemma igen kl 19

Svar på tråden Hur lång restid kan du max tänka dig att ha till jobbet?