• Winnie

Tips på fin solosång vid dop?

Hej!
    Ska döpa dottern om en månad och funderar på om det finns nån som har tips på fina sånger som kan sjungas? Syftar inte på psalmerna, utan det är sambons vuxna dotter som i så fall ska sjunga nåt. Några vanliga sånger som brukar förekomma? Andra tips?

• Svar på tråden Tips på fin solosång vid dop?
  • kaksmulan

"Välkommen till jorden" med Lotta Ahlin. Den är jättevacker och relativt lättsjungen också.

Jag kan skicka en mp3-fil med den till dig om du vill. Skicka bara din emailadress till min inbox så mailar jag...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • tisteln

"När du ler" med VibaFemba, från skivan "Om du vill ha sällskap"
    Den är helt underbar, men det ska helst vara en man som sjunger.. Men lyssna på den! Hela skivan är super!

• Alice2004

Var på ett dop där solosången var "det gåtfulla folket" det var jättefint.

• Java01

Vi har haft Det gåtfulla folket, Handens fem fingrar och Himlen måste sakna en ängel. Tycker de är jättefina allihopa.

• Mamma071130

På Hermans dop så hade vi För Alltid, Sara Lövgren ( Fame Factory) har skrivit den till sin dotter. Och sen hade vi Älskade barn av Maria svensson. Älskade barn finns att lyssna på på www.dopguiden.se/musik

• Maxit

Albins kusin på 14 år sjöng "Idas sommarvisa".

• Miniigirl

På sonens dom var det en som sjöng Älskade barn med Marie Fredriksson(eller vad hon nu hette:))
    En så otroligt fin sång!
    Det finns lite olika sånger att lyssna på på www.dopguiden.se

• Johanninen

Om du vill ha en sång på engelska är mitt tips Rascal Flatts med My wish... världens finaste text och en kanonlåt! Hade definitivt haft den på dotterns dop om jag bara känt någon som kunde sjunga... Nu fick jag texten på en doptavla av en av mina bästa vänner istället, vilket fick mig att bryta ihop och börja gråta!

Svar på tråden Tips på fin solosång vid dop?