padington skrev 2008-03-06 10:13:03 följande:
Jätte bra att du som förälder reagerar och gör allt du kan för att sonen ska må bra. Jobbar i skolan och ser tyvärr mest det motsatta. Hur har han det med kompisar? Kanske han behöver byta bekantskapskrets, vanor, mönster. Nu vet ju jag inte så mycket om killen och hur länge det har hållit på, men det brukar hända mycket mellan 6:an och 7:an. Kanske får man bara ge det tid, han kanske behöver gå igenom det här som en fas i mognandet. Stå på dig med skolan och BUP annars, lycka till.
Kompisar det har han som bryr sig om honom, men han vill int ealltid vara med dem utan sova istället dagarna igenom.
Barbamamma74 skrev 2008-03-06 10:14:51 följande:
Förstår att du är orolig......vet du VARFÖR han är ledsen? Det är ju väldigt viktigt att veta detta,är han kankse som min son som inte berättar något?Hur är han annars,är han aktiv m idrott,kompisar eller har du märkt någon förändring på det sociala planet
jag vet varför han är ledsen, men han vill inte prata om det som sagt vad. har ju 3 pappor med 3 barn. Den ena pappan var en sk pappa för min äldste. Men han slutade var det när min äldste fick sin kontakt med sin biologiska. Men äldste sonen ville ha kvar honom , men fick svar att man kan inte ha 2 pappor.
Barbamamma74 skrev 2008-03-06 10:17:37 följande:
oj blev ju inte klar....har det pågått länge?
Det har pågått sen skolstarten..
Bevabus skrev 2008-03-06 11:22:16 följande:
Det där låter helt klart som att din son är skoltrött. Been there done that.Hur går det med hans läxor och betyg?
Han hade bara 2 fel på sina nationella prov.. Han gör sina läxor här hemma.. Betyg av sina lärare är ju bara possitiva när han väl är i skolan. Han har mer än hälften av skoltiden frånvaro..