• Zlato

Fläckar på kläder!

Jag har en dotter på lite över 8 månader. När hon var bebis så blev hon aldrig smutsig nu är det mycket tvätt! Jag undrar hur ni gör med alla dessa fläckar, vad använder ni för medel osv? Jag har provat några sorter men inget som har fungerat!

• Svar på tråden Fläckar på kläder!
  • miababia

vet en del som använder galltvål-har ej själv provat-. vi har provat vanish och klorin. Av dem tyckte jag faktiskt klorin var bäst men funkar inte bra på blåa kläder som blir brunaktiga istället.

• Jeda

testa Vanish i pulver form : detfunkade iaf på nästan alla fläckar när sonen var liten. ( allt ifrån mskrosor till blåbär och tomatsås) Tycker själv att pulvret funkar bättre än det man sprejar.

• melker03

Jag brukar använda tabort(den trögflytande i flaska - alltså inte den i sprayflaska) i kombination med Vanish-pulver tillsammans med det vanliga tvättmedelspulvret. Det funkar på väldigt många olika typer av fläckar. (Har en 4,5-åring, en 2,5-åring och en 1-åring). Ibland försvinner inte fläckarna vid den första tvätten, utan det kan ta ett par gånger.

Men en del fläckar går helt enkelt inte bort - det får man leva med.

• Teskedsmamman

Galltvål i ALLA lägen!

Min minste kladdade ner sin brun/vit-randiga body med tomatsås vid middagen igår, av med bodyn efter maten och så varmt vatten och galltvå och så gnugga. Skulle det vara liten fläck kvar så lägger jag plagget i blöt i hett vatten och galltvål och så får det ligga där 1 dygn.

Tom vita haklappar ha mycket lite fläckar här. När maken ger så tvättar han inte haklappen och då fäster fläcken så jag inte får bort den med galltvål.

Jag får tom bort blåbärsfläckar och bananfläckar med galltvål. Bärfläckar måste ligga i blöt för att försvinna helt.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Fläckar på kläder!